37 پایگاه در کرمانشاه عهده‌دار سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها می‌شوند

شناسهٔ خبر: 475E43C6 -
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تدارک 37 پایگاه ثابت و سیار برای سنجش سلامت نوآموزان کلاس‌اولی در استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

علی محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگاران، اضافه کرد: امسال 23 پایگاه ثابت،13 پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در سطح استان را عهده‌دار خواهند بود.

محمدبیگی ادامه داد: امکان دو شیفته کردن این پایگاه‌ها و یا افزایش تعداد پایگاه‌ها در صورت نیاز وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه نوآموزان کلاس‌اولی باید به همراه والدین خود برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند، افزود: این نوآموزان پس از ثبت‌نام که از اول خرداد ماه در مدارس آغاز شده، برای شرکت در طرح سنجش سلامت به پایگاه‌های سنجش ارجاع خواهند شد.

محمدبیگی ادامه داد: کار ارزیابی نوآموزان کلاس اولی در پایگاه‌های سنجش سلامت بر اساس نوبت‌ دهی اعلام شده به آنها از چهارم تیرماه به بعد انجام خواهد شد.

محمدبیگی تصریح کرد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان از نظر قد، وزن، بینایی، شنوایی، هوش و... مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی که در پایگاه‌های سنجش سلامت اولیه مشکوک به مشکل شناسایی شوند، برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع می‌ شوند.

وی با اشاره به اجباری بودن شرکت نوآموزان کلاس اولی در طرح سنجش سلامت، افزود: اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، امکان ثبت نام او در مدارس وجود ندارد.

وی یادآوری کرد: نوآموزان کلاس اولی که سال گذشته در دوره پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، دیگر نیازی به شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت ندارند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود 35هزار نوآموز کلاس اولی و 15 هزار نوآموز پیش دبستانی در استان کرمانشاه در طرح سنجش سلامت شرکت کنند.

به گفته محمدبیگی، سال گذشته 32 هزار و 670 نوآموز کلاس اولی و 3860 نوآموز پیش دبستانی در استان کرمانشاه در طرح سنجش سلامت شرکت کردند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 9 =