انتخابات دانش آموزی در 44 مدرسه استثنایی کردستان برگزار شد

شناسهٔ خبر: 47B5C4F1 -
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: بیست وششمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در 44مدرسه استثنایی در سطح شهرستان ها ومناطق تابعه استان با شعار«شورای دانش آموزی، پیشران تحقق ایران قوی» برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ،طالب محمدی با تأکید بر اهمیت اصل دانش آموز محوری ومشارکت مؤثر دانش آموزان در تصمیم گیری وتصمیم سازی، گفت: بیست وششمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی امروز چهارشنبه با مشارکت حداکثری دانش آموزان در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: انتخابات شورای دانش آموزی بر اساس ماده ۲۰ آئین نامه اجرایی مدارس و نظر به نقش شورای دانش آموزی در تمام تصمیمات اخذ شده به عنوان یکی از ارکان مهم مدرسه برگزار می‌شود.

محمدی با تأکید بر اهمیت حضور گروه های مختلف معلولیت در ترکیب شورای دانش آموزی مدرسه گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی در دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول ودوم، پیش حرفه ای و کاردانش خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار می شود.

محمدی با بیان اینکه شوراهاي دانش‌آموزي در مشاركت دانش‌آموزان در فعاليت‌هاي اجتماعي تاثير بسزايي دارد،گفت: انتخابات شورای مدرسه نشان می‌دهد که دانش آموزان تا چه اندازه می‌توانند در امور مدرسه دخالت کنند.

وی تصریح کرد: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در مدارس استثنایی دارای جمعیت تا 50 نفر دانش آموز 3 نفر، از 50 تا 100 نفر دانش آموز 5 نفر و از 100نفر به بالا 7 نفر به عنوان اعضای اصلی و2 نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه تمامی دانش آموزان از پایه سوم ابتدایی به بعد می توانند داوطلب عضویت در شوراهای مدرسه شوند،اظهار کرد : حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در عرصه انتخاباتی، نشانگرتوانمندی، لیاقت و پشتکار این دانش آموزان است .

وی ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی دانش آموزان برای حضور موثر آنان در عرصه های مختلف جامعه را از اهداف برگزاری این انتخابات برشمرد وافزود : در حقیقت شورای دانش آموزی یک سرمایه و پتانسیل بزرگ در مدرسه است که بستر های لازم را برای ورود دانش آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی را فراهم می کند.

محمدی از توسعه و بهبود نظام تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش آموزان، کسب مهارت های زندگی، توسعه و تقویت فعالیت های گروهی اعم از آموزشی، پرورشی واجتماعی، فراهم کردن زمینه مساعد در راستای تبادل تجربیات، تفاهم و همدلی بین دانش آموزان و برقراری ارتباط صحیح و دوسویه بین آنان ومسئولان مدرسه به عنوان اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی نام برد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه انتخابات شورای دانش آموزی مصداق عینی کارکرد جامعه پذیری آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: این شورا فرصتی مناسب برای مشارکت عملی دانش آموزان در توسعه و تقویت فعالیت های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و هنری در مدارس را فراهم می کند و مسئولیت پذیری و فعالیت گروهی را در بین دانش آموزان تقویت خواهد کرد.​​​​​​​

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 9 =