تاثیر «کرونا» بر روان، اقتصاد و معیشت مردم کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 47E9B8C2 -
بیماری کرونا در کرمانشاه علاوه بر تاثیرات روانی، بر بسیاری از اقلام و قیمت ها تاثیر مستقیم خود را گذاشته است.

به گزارش هاناخبر ،

یکی از ویژگی های خاص جامعه ایران، واکنش منفی و سریع به اخبار و حتی شایعات است و در کمترین زمان ممکن یک شایعه می تواند به بسیاری از ساختارهای کشور آسیب جدی وارد نماید.

در هفته های گذشته که خبر انتشار بیماری ویروسی کرونا در کشور مطرح گردید، این اخبار هر حوزه ای را که بخواهیم مورد هجمه خود قرار داده است.

هجوم به فروشگاه های زنجیره های

در روزهای اخیر شاهد هجوم گسترده مردم برای خرید مایحتاج خود به ویژه خرید لوازم بهداشتی، دستمال کاغذی، الکل، مواد ضدعفونی و... به فروشگاه های زنجیره ای در شهر کرمانشاه همانند فروشگاه های «رفاه»، «اتکا»، «افق کوروش» و... هستیم و عملا بسیاری از این فروشگاه ها در بحث تامین این دست مایحتاج های مورد تقاضا دارای کاستی شده اند.

افزایش 20 تا 30 درصدی گوشت گوسفندی

در روزهای اخیر بازهم خریدهای احساسی تاثیر خود را بر برخی از اقدام گذاشته است و در کمتر از یک هفته شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت گوشت گوسفند و در برخی روزها گوشت مرغ هم هستیم.

نایاب شدن ماسک در کرمانشاه

علیرغم اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دیگر مسئولان از عدم کمبود مواد غذایی، دارویی و بهداشتی در این استان خبر می دهند در هیچ داروخانه ای در شهر کرمانشاه ماسک پیدا نمی شود و اگر هم در برخی از این داروخانه ها ماسک موجود باشد قیمت 500 تومانی آن در ماه گذشته به 4 هزار تومان رسیده است و هیچ مرجعی برای رسیدگی به این تخلفات فاحش عملا پای کار نیست.

نان ها کوچکتر می شوند

تاثیر بیماری کرونا و البته بهانه بیماری کرونا و به دنبال آنان شایعه افزایش قیمت ها باعث شده است که بسیاری از نانوایی ها در سطح کرمانشاه با فراغ بال و آسودگی خیال اقدام به کاهش وزن نان نمایند و این وضعیت در اکثر مناطق کرمانشاه مشهود است و مسئولان امر نیز در این باره تاکنون عکس العملی نداشته اند.

با وضعیتی که در جامعه و شهر کرمانشاه به عینه مشهود است بی شک اگر مسئولان نظارتی و ذیربط ورود پیدا نکنند باید منتظر عواقب شدیدتری در بازار کرمانشاه باشیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 4 =