حجم پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌ غربی ۵۶ میلیون دلار است

شناسهٔ خبر: 488464FE -
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: حجم پروژه‌های مصوب در دولت سیزدهم برای سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌ غربی ۵۶ میلیون دلار است.

به گزارش هاناخبر ، حبیب تربتی ۱۳ شهریور در نشست خبری شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: ۱۷ پروژه در بخش سرمایه گذاری داخلی در دست اقدام است که از این تعداد، ۵ پروژه با سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومان، آماده کلنگ زنی و عملیات اجرایی و ۳ پروژه با سرمایه گذاری ۸۸۰۰ میلیارد تومان شروع شده است.

 

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: ۱۲۷۵ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در دولت سیزدهم پرداخت شده و زمینه اشتغال برای ۷۱۷۹ نفر ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات به سرمایه گذاران توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، گفت: مدت زمان انتظار جهت واگذاری زمین برای پروژه های بزرگ مقیاس، در صورت ارائه طرح توجیهی توسط سرمایه گذار از یک تا سه سال به یک ماه کاهش یافته است.

 

تربتی با اشاره به مولدسازی دارایی های دولت افزود: طی سال جاری ۷۳ فقره مستندسازی و ارسال اطلاعات املاک انجام شده است.

 

وی با اشاره به وقوع ۳ زلزله در خوی و پرداخت تسهیلات افزود: ارزیابی از ۱۶۳۵ واحد خسارت دیده این شهرستان در ۵ سطح انجام شد و ۳۲ میلیاردتومان خسارت پرداخت شد.

 

مهدی حکیمی، معاون ارزش افزوده اداره امور مالیاتی استان نیز از با اشاره به اینکه اداره کل امور مالیاتی استان طی سال گذشته با ۸۰ درصد رشد توانسته ۱۲۵ درصد درآمد مالیاتی را تحقق بخشد، اظهار کرد: مبلغ ۸۶۸ میلیارد تومان درآمد مازاد مصوب جذب و وصول شد که دستگاههای اجرایی از این مبلغ در هزینه کرد پروژه های عمرانی استفاده کردند.

 

وی از رشد صد درصدی واریز عوارض استانی به شهرداری و دهیاری های استان طی سال گذشته خبرداد و گفت: این مبلغ طی ۵ ماهه نخست امسال ۱۶۸ درصد رشد دارد.

 

حکیمی با اشاره به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ادامه داد: ۲۷۱ هزار و ۴۳۲ فقره اظهارنامه مالیاتی دریافت شده که از این تعداد ۲۱۱ هزار و ۳۱۵ فقره مربوط به تبصره ماده ۱۰۰ است.

 

وی ادامه داد: از لحاظ تعداد، رشد ۳۱ درصدی و از لحاظ ارزشی، رشد ۱۹۸ درصدی را در تبصره ماده ۱۰۰ در استان شاهدیم.

 

حکیمی اظهار کرد:طی سال گذشته یک هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان مطالبه شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =