دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان مطرح کرد

دانشکده طب سنتی ظرفیتی مغفول در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 48C83EFA -
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: ظرفیت طب سنتی در آذربایجان غربی زیاد است.

به گزارش هاناخبر ،

دکتر جلیل موسوی در خصوص جایگاه طب سنتی در پیشگیری، درمان و مدیریت کرونا گفت: ظرفیت طب سنتی در آذربایجان غربی زیاد است و انجمن طب سنتی در استان فعالیت دارد و طب سنتی در حوزه گیاهان دارویی و گیاه پزشکی مورد اقبال مردم بوده است.

دکتر موسوی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا با اعضای انجمن طب سنتی نشست مشترک برگزار شده تا اعضای انجمن طب سنتی در این شرایط کمک حال مردم باشد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد:  تبلیغ و ترویج اصول شش گانه طب سنتی (اعتدال در تغذیه، خواب و بیداری، هوا، حبس و دفع، حالات روحی و حرکت و سکون) و همچنین همکاری و اجرای مناسب این موارد از طرف مردم، می تواند بخش عمده ای از مشکلات را در عرصه مقابله با کرونا رفع کند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت بیماری کووید-۱۹ در استان ضمن اشاره به جایگاه طب سنتی در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه بخش مربوط به طب سنتی و اصلاح سبک زندگی در استان مغفول مانده است، به طوری که بسیاری از استان ها دانشکده طب سنتی راه اندازی کرده اند ولی آذربایجان غربی با وجود شرایط مستعد و ظرفیت مناسب در این موارد دچار عقب ماندگی است، البته با همت و همراهی همکاران و دانشگاهیان در صدد جبران این عقب ماندگی هستیم.

وی افزود: طب سنتی، طب سوزنی، هومئوپاتی و سایر طب ها، مخالف طب نوین نیستند بلکه مکمل یکدیگر هستند و هر کدام دارای جایگاه موثر خود می باشند، و با توجه به استقبال مردم از این طب، ما موظف هستیم به عنوان دانشگاه و مسئول حوزه سلامت به نیازهای منطقی مردم پاسخ مناسب داشته باشیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 7 =