آذربایجان غربی سومین استان کشور در هزینه کرد بیمه‌ای برای معلولان است

شناسهٔ خبر: 491DBD25 -
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به تلاش این نهاد برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به معلولان در راستای کمک به رفع مشکلات آنان گفت: با اقدامات صورت گرفته، سومین استان کشور در هزینه کرد بیمه‌ای و بار مراجعه برای معلولان هستیم.

به گزارش هاناخبر ، فریده جعفری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در آذربایجان غربی طی سال جاری یک هزار و ۱۳ بار مراجعه به مراکز طرف قرارداد در خصوص توانخواهی معلولان داشتیم و ۸۰۴ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در این خصوص در آذربایجان غربی فعال است ضمن اینکه ۳۵ هزار توان‌خواه نشان‌دار در استان داریم.

جعفری ادامه داد: در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تفاهم نامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان بهزیستی کشور با موضوع بهره‌مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر از بیمه سلامت هستند، منعقد شد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: از اواخر شهریور سال گذشته با تمدید تفاهم نامه مشترک بین بیمه سلامت و سازمان بهزیستی، تعداد خدمات توانبخشی از ۹ به ۵۹ کد خدمتی افزایش یافت که شامل کدهای خدمتی در حوزه‌های کار درمانی، گفتار درمانی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌شناسی، فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی و توانبخشی است

 

جعفری اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان آذربایجان‌غربی ۱۴۱ مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان این خدمات را به توان‌خواهان ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: این خدمات با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت ارائه می‌شود یعنی اگر بیمه شده به مرکز خصوصی طرف قرارداد مراجعه کند، ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران به موسسه درمانی پرداخت می‌شود.

جعفری تاکید کرد: افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی و دارای پوشش بیمه‌ای معتبر بیمه سلامت ایران که در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده‌اند، می‌توانند در تمام مراکز توانبخشی طرف قرار داد خدمات توانبخشی را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: در خصوص افراد طیف اوتیسم نیز بسته خدمتی خدمات توانبخشی شامل ۶ کد خدمتی در حوزه‌های کار درمانی، گفتار درمانی و اختلالات روانشناختی تا سن ۱۲ سالگی تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت است البته باید توجه داشت که دوره طلایی خدمت رسانی برای بیماران اوتیسم ۶ سال اول است.

به گفته جعفری، خدمات اوتیسم شامل اقدامات تشخیصی، درمانی، دارویی، توانبخشی و بستری است.

وی افزود: در حال حاضر امکان عقد قرار داد با بیمه سلامت ایران به صورت الکترونیکی برای موسسات توانبخشی فراهم شده است.

جعفری گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه غیرحضوری خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس CSP.ihio.gov.ir از خدمات غیر حضوری بهره مند شده و به‌صورت ۲۴ ساعته هر سوال یا ابهام را با کارشناسان بیمه سلامت از طریق شماره ۱۶۶۶ مطرح کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 3 =