میانگین عملکرد تولید چغندرقند در هکتار در مهاباد ۱۰ تن افزایش یافت

شناسهٔ خبر: 494E38A1 -
مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال با افزایش ۱۰ تنی میانگین عملکرد تولید در هر هکتار، بیش از ۸۰ هزار تن چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شده است.

به گزارش هاناخبر ، صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: باتوجه به دستورالعمل‌های اصلاح الگوی کشت در حوزه دریاچه ارومیه امسال سطح زیر کشت چغندرقند حدود ۴۰۰ هکتار کاهش یافته بود.

وی اضافه کرد: امسال از سطح هزار و ۴۰۰ هکتار بیش از ۸۰ هزار تن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه‌های قند در استان آذربایجان‌غربی شد که این میزان پارسال در سطح هزار و۸۰۰ هکتار حدود ۸۵ هزار تن بوده است.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد بیان کرد: طی سال‌های اخیر و در راستای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه میزان کشت چغندرقند از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به هزار و ۴۰۰ هکتار در سال جاری رسیده است.

حق‌گوی با اشاره به عدم کشت نشایی چغندرقند در سال زراعی گذشته، اضافه کرد: استفاده از نوار تیپ و روش کشت ۴۰ در ۶۰ با هدف جلوگیری از هدررفت آب و استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار قرار گرفته بود.

وی افزود: با تصویب دولت امسال این محصول با نرخ تضمینی هر کیلوگرم حدود ۲۸ هزار ریال (۲ هزار و ۸۰۰ تومان) با عیار ۱۶ از کشاورزان خریداری می‌شود که در مقایسه با پارسال برای هر کیلوگرم افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =