روش کاشت خربزه ایوانکی

بذر خربزه ایوانکی گیاهی علفی و یکساله است که به راحتی از طریق بذر تکثیر می‌شود. به رنگ زرد است که ظاهری گرد و تا حدودی بیضی مانند دارد. طعم شیرینی دارد و در بیشتر مناطق رشد می‌کند. خواص بسیاری دارد که برای تازه خوری و دسر مناسب است.

به گزارش هاناخبر ، خربزه ایوانکی ظاهری گرد و بیضی کشیده دارد که دارای طعم دلچسب و شیرینی است که برای تازه خوری و دسر گزینه مناسبی است. به رنگ زرد است که خطوط مورب سفید و زرد رنگی دارد که دارای پوست نازکی است که قسمت گوشتی زرد رنگی دارد که در مرکز قسمت گوشتی این گیاه تعداد بیشماری دانه و تخمه قرار دارد. طعم این نوع خربزه بیشتر شبیه طالبی است.

گیاهی علفی و یکساله است که به صورت رونده رشد می‌کند که دارای ساقه‌ای علفی به همراه برگهای سبز رنگ بزرگ با شیارهای ظریف و عمیق است. گلهای بزرگی دارد که برای کاشت در باغ، باغچه و فضای آزاد بهترین گزینه است. رشد خوبی دارد و پس از گذشت سه ماه بالغ و قابل برداشت می‌شود به هنگام برداشت میوه را بگیرید و بکشید که به راحتی از ساقه جدا می‌شود، این نوع خربزه در سایز متوسط رشد می‌کند.
طرز کاشت بذرخربزه ایوانکی:

خربزه ایوانکی از طریق بذر تکثیر می‌شود؛ در کشت بذری ابتدا بستر مورد کشت را آماده و خاک آن را عاری از هرگونه سنگ و کلوخ کنید و سپس بذر گیاه را در عمق مناسبی از خاک مورد کشت بکارید، پس از کاشت بذر روی بذر را با خاک نرم و کود غنی بپوشانید طوری که بذر مشخص نباشد، گیاه را آبیاری و تا زمان جوانه زنی که معمولاً 5 تا 17 روز طول می‌کشد بستر مورد کشت را مرطوب نگه دارید، چرا که رطوبت باعث می‌شود تا بذر زودتر از موعد جوانه بزند، پس از مدتی بذر جوانه می زند و شروع به رشد می‌کند.

زمان کاشت بذر: زمان کاشت بذری این گیاه پس از پایان سرما در اواسط فصل بهار است.

ارتفاع: ارتفاع این گیاه متغیر و بین 60 تا 90 سانتیمتر است.

فاصله کاشت بذر: فاصله کاشت بذر 70 تا 100 سانتیمتر است.

عمق کاشت بذر: عمق کاشت بذر متغیر و بین 20 تا 30 میلیمتر است.

خاک مناسب رشد: برای رشد خاکهای شنی، لومی و رسی را می‌پسندد، که خاک مورد کشت باید از زهکشی خوبی برخوردار باشد.

دمای مورد نیاز: دمای مناسب برای رشد این گیاه 17 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

زمان گلدهی: گلدهی این گیاه یک ماه پس از کاشت بذر است.

مقدار آبدهی: به آبیاری متوسط و منظمی نیاز دارد.

نور: گیاهی آفتاب دوست است که روزانه به 7 تا 9 ساعت نور خورشید نیاز دارد.

  • اردلان سروری : مزه خربزه ایوانکی هیچ شباهتی به طالبی ندارد.ارتفاع بوته مد نظر نیست بهتر است بگوییم طول رشد بوته ۶۰ تا ۹۰ سانت است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 7 =