آزادسازی ۶۰ هکتار از اراضی ملی در مراغه

شناسهٔ خبر: 49D8EBCF -
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: ۲۸ فقره حکم قضایی طی مرداد و شهریورماه امسال در ۲۱ پلاک این شهرستان اجرا و به رفع تصرف ۶۰ هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان منجر شد.

به گزارش هاناخبر ،

آقای پاک‌مهر از پشتیبانی و همکاری مجموعه قضایی شهرستان مراغه در زمینه آزادسازی اراضی ملی  قدردانی کرد و گفت: طی مرداد و شهریورماه امسال سه معدن‌کار متخلف که پیش از این با فعالیت آنان در خارج از محدوده موافقت شده بود شناسایی و مطابق قانون با آنان برخورد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این معدن‌کاران موجب تخریب اراضی ملی شده بود ادامه داد: آنان علاوه بر خلع ید در اراضی تصرفی در نهایت به پرداخت ۸۵۰ میلیون ریال خسارت محکوم شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه با بیان اینکه برخورد با متخلفان با شدت ادامه می‌یابد اظهار داشت: طی همین مدت ۴۰ پرونده تخلف از مقررات ماد‌های ۵۵ و ۴۴ مکرر تحت عناوین تخریب و تصرف عدوانی و تعلیف غیرمجاز احشام تشکیل شده است.

آقای پاک‌مهر با تاکید بر اینکه صدور سند برای اراضی ملی از تصرف آن‌ها جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: در همین مدت سند تک برگی برای اراضی ملی ۱۷ پلاک به مساحت ۶ هزار هکتار در روستا‌های قویون‌قشلاقی، آرغون علیا، کهق، آشان، قینرجه، آغبلاغ علمدار، سید کندی، ینگجه، تازه کند محسن آباد، موالو، گویجه قلعه سفلی، گویدرق علیا، چیبینلو، آغبلاغ سفلی، کرکرتان و قره قلعه اخذ شد.

وی همچنین به تهیه نقشه کاداستر برای ۶ پلاک شهرستان شامل آغبلاغ علمدار، آغبلاغ سفلی، قره ناز علیا، کرکرتان، مین باشی حصار و قوش قیه‌سی نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده‌ای با هدف صیانت از منابع طبیعی در این شهرستان آغاز شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =