برگزاری ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در مهاباد

شناسهٔ خبر: 49E6B379 -
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد گفت: دور ششم بزرگترین رویداد زیست محیطی جهان و کشور از امروز به مدت پنج روز در مهاباد آغاز می‌شود.

به گزارش هاناخبر ،

فاروق سخنور امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز کشور با شعار" اقتصاد سبز با تمرکز بر مقوله‌های گردشگری پایدار، شهر پایدار و انرژی‌های پاک" از امروز 19 شهریور به مدت پنج روز در مهاباد برگزار می‌شود .

وی هدف از برگزاری این جشنواره را جذب گردشگر‌ و بازدیدکننده‌ خارجی به کشور عنوان کرد و گفت: در این جشنواره مستندهایی در قالب محیط زیست و حفاظت از آن از سراسر دنیا و نیز کشورمان به نمایش درآمده و این فیلم‌ها در ابتدا به جشنواره مرکزی ارسال و پس از بازبینی و تایید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در شهرهای مختلف به نمایش در خواهد آمد که یکی از این شهرها، مهاباد است .

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد با بیان اینکه اجرای این جشنواره تنها مختص به شهر مهاباد نیست تصریح کرد: پس از به نمایش در آمدن این فیلم‌ها در تالار وحدت مهاباد و نیز برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه حفظ محیط زیست در کانون فجر، مردم روستاهای خورخوره و قره‌داغ نیز با توجه به مجاورت این روستایشان با تالاب کانی برازان، این آثار را در روستای خود مشاهده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با فعالیت 6 کمیته در مهاباد برگزار می‌شود افزود: این جشنواره بین‌المللی با حضور پر رنگ هفت تشکل‌ زیست محیطی مهاباد از جمله تشکل سبز اندیشان جوان، انجمن حمایت از حیات وحش تالاب کانی برازان، کانون سبز گردشگری کانی‌برازان، ژیانه وه‌ی سروشت، تعاونی محیط زیست، کمیته محیط زیست بانوان ژین و ژیانه‌وه‌ی ژینگه فعالیت خود را در طول این پنج روز ادامه می‌دهد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =