برخی افراد با پرداخت پول مربی تیم ملی جودو شدند!/ انتخاب ملی‌پوشان با رئیس فدراسیون است نه سرمربی

شناسهٔ خبر: 49F38BD5 -
مربی سابق تیم ملی جودوی جوانان از فدراسیون جودو پس از جدایی تیم ملی جوانان انتقاد کرد و گفت: برخی افراد با پرداخت پول مربی تیم ملی شدند!

به گزارش هاناخبر ،

درخصوص شرایط فعلی  فدراسیون جودو، اردوهای تیم ملی و سرمربی تیم ملی  حرف‌هایی را زده است که شنیدن آن می‌تواند بسیاری از مسایل پشت پرده جودو را عیان کند، حرف‌هایی که نشان می‌دهد، فدراسیون جودو با مشکلات و روابط پیچیده‌ای در تیم‌های ملی روبه‌رو است و عملاً سرمربیان تیم ملی تنها اجرا کننده دستورات رئیس فدراسیون هستند و قدرتی برای تصمیم‌گیری ندارند.

* کسی به دنبال حل مشکلات نیست

قاسمی‌نژاد با اشاره به اینکه متأسفانه فدراسیون جودو با مشکلات بسیاری روبه‌رو است و کسی هم نیست که آنها را حل کند، اظهار داشت: من نزدیک به دو سال است که با فدراسیون جودو به عنوان مربی در رده جوانان فعالیت دارم، اما واقعاً تحمل کردن یکسری از مسائلی که در اردوهای تیم ملی می‌دیدم و البته رفتار چندگانه مسؤولان فدراسیون دیگر برای من چاره‌ای جز جدایی نگذاشت.

جودوکار سابق تیم ملی اضافه کرد: من یک مصاحبه در حمایت از محجوب انجام دادم و در آن عنوان کردم که فدراسیون باید از او حمایت می‌کرد تا محجوب به مسابقات MMA نرود، اما این مصاحبه به خیلی‌ها برخورد، در صورتی که من حرف همه قهرمانان را زده بودم، متأسفانه فدراسیون جودو در بعد فنی این روزها اصلاً وضعیت خوبی ندارد.

* حقوق مربی تیم ملی یک میلیون و 500 هزار تومان است!

وی در خصوص وضعیت پرداختی فدراسیون جودو به مربیان تیم‌های ملی بیان کرد: از دوره قبلی فدراسیون، 5 میلیون تومان طلبکار هستم و در این دوره نیز حقوق من به عنوان مربی تیم ملی تنها ماهیانه یک میلیون و 500 هزار تومان است که در پرداخت همین حقوق هم مشکلات زیادی داریم و چند وقت است که آن را دریافت نکردیم.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: شما ببینید، بسیاری از مربیان تیم ملی این حقوق برایشان اصلاً معنا ندارد، چراکه هم در تهران ساکن هستند و هم اینکه شغل دومشان به شمار می‌رود، اما من و مربیان شهرستانی چه‌ کار باید انجام دهیم؟ مهم‌تر از همه اینکه برخی مربیان تیم ملی رزومه ‌کاری قوی ندارند و از خدایشان است که هم یک پولی بگیرند، هم اسم مربی تیم ملی رویشان باشد.

* برخی افراد با پرداخت پول مربی تیم ملی شدند!

وی با انتقاد از فدراسیون جودو در انتخاب مربیان تیم ملی گفت:  فردی که تنها  نقطه طلایی‌اش در کارنامه‌اش داشتن یک باشگاه جودو است و در هیچ مسابقه مهمی مقام به دست نیاورده، خب مشخص است که با سرو دست، حاضر است مربیگری تیم ملی را قبول کند، معلوم نیست این افراد چگونه به تیم ملی وارد می‌شوند.

مربی سابق تیم ملی جودوی جوانان اظهار داشت: مربیانی هستند که حاضرند به خاطر اینکه رزومه ندارند و کسی روی آنها حساب نمی‌کند، پول بدهند و مربی تیم ملی جودو شوند، از این افراد شاید همین الان هم وجود داشته باشد.

قاسمی‌نژاد متذکر شد: اما من نمی‌توانم این‌گونه کار کنم، شما ببینید کدام کشور به مربی تیم ملی‌اش ماهیانه 400 دلار یا همین یک میلیون و 500 هزار تومان را می‌دهد، مربی برای کارش انگیزه می‌خواهد، من چطور می‌توانم با این مبلغ از شهرم و خانواده‌ام بزنم، بعد هم در جایی تمرین کنیم که هیچ امکاناتی ندارد.

* فدراسیون جودو سیاسی‌بازی می‌کند!

مربی سابق تیم ملی جودوی جوانان در ادامه گفت: من تا روزی که در تیم ملی بودم خودم را وارد سیاسی‌بازی‌های فدراسیون وارد نکردم، متأسفانه اردوهای تیم ملی به جای انتخابی تبدیل به انتصابی شده، یک عده افراد در فدراسیون خودشان یک گوشه می‌نشینند و با هم جلسه می‌گذارند و بعد از همان جلسه، یکسری جودوکار به صورت نامعلوم سر از تیم ملی در می‌آورند!

وی ادامه داد: در تیم ملی من فقط یک وضعیتی به‌ صورت تمرین دهنده داشتم و اصلاً کسی از ما مشاوره فنی نمی‌خواست، در سفرهای خارجی افرادی بودند که به یکباره سبز می‌شدند و آنها را هم معلوم نبود که از کجا آمده‌اند.

* برخی مربیان تیم ملی جودو بلد نیستند یک فن بزنند!

قاسمی‌نژاد اضافه کرد: در تیم ملی فوتبال، فردی مثل کارلوس کی‌روش را  می‌گذارند بالای سر تیم و دو مربی که کار کردند و بلد هستند را نیز به عنوان مربی در کنارش می‌گذارند که هم آن دستیاران چیزی به دانش‌شان اضافه شود و هم اینکه آنها بتوانند کار او را انجام دهند، خب این سرمایه‌گذاری می‌شود برای فوتبال.

وی عنوان کرد: حالا شما این موضوع را در جودو ببینید، من امیر قاسمی‌نژاد با کلی تجربه باید در تیم ملی دستیار مربی شوم که حتی بلد نیست یک فن بزند و روزی آرزویش بوده است تا در کنار نفراتی مثل خسروی‌نژادها، محجوب‌ها و قاسمی‌نژادها عکس بگیرد.

مربی سابق تیم ملی جودوی جوانان اضافه کرد: من خاک خورده جودو هستم و زحمتی که جودوکاران برای رسیدن به تیم ملی را می‌کشند را به خوبی با گوش و پوست و استخوانم حس می‌کنم، اما وقتی شما به عنوان مربی تیم ملی می‌بینی که یک نفر بدون حضور در مسابقات انتخابی وارد اردو می‌شود و شما هم این وسط کاره‌ای نیستی و از چیزی هم خبر نداری، خب باید چکار کنی ؟

* مربیان تیم ملی از خودشان اختیار ندارند

وی اظهار کرد: من خودم گزینه حضور در المپیک بودم، اما به دلایلی که فعلاً در هیچ کجا بازگو نکرده‌ام، تصمیم گرفتم که حضور در بحث قهرمانی جودو را کنار بگذارم و بعد از آن نیز با اصرار دوستانم وارد حوزه فنی شدم، چراکه آنها اعتقاد داشتند من به عنوان زحمت کشیده این رشته می‌توانم کاملاً جودوکاران را حس کنم و تجربیاتم را به آنها ارائه دهم.

قاسمی‌نژاد مطرح کرد: در کل دنیا به این صورت است که قهرمانان ملی آنها پس از اینکه از دنیای رقابت کنار می‌کشند به صورت خودکار وارد جرگه مربیان پایه می‌شوند و پله پله پس از سرمایه‌گذاری مختلف به سمت تیم های بزرگسالان آنها را سوق می‌دهند.

وی با اشاره به اتفاقات اردوی تیم ملی تصریح کرد:  در یک زمانی من به سرمربی تیم ملی برای برگزاری یک اردو یا مسابقه گفتم مگر شما نباید نظر بدهی که چه کسی بیاید یا نیاید؟ او هم در جواب من با حالت استرس زیاد گفت که من کاره‌ای نیستم و رئیس فدراسیون باید نظر بدهد، من فقط اسم به رئیس فدراسیون می‌دهم که این افراد باید بروند، اما او خودش تعیین می‌کند که چه کسی برود یا به این لیست نفرات جدیدتر اضافه شود، این نشان می‌دهد که مربیان ما در تیم ملی جودو در هیچ رده‌ای از خودشان اختیار ندارند.

* فدراسیون در امور فنی تیم ملی هم دخالت می‌کند

مربی سابق تیم ملی جودوی جوانان اظهار کرد: تا زمانی که فدراسیون در کار فنی تیم‌های ملی دخالت می‌کند، اوضاع این رشته خوب نمی‌شود، مگر می‌شود رئیس فدراسیون بهتر از سرمربی تیم ملی برای انتخاب نفرات تصمیم‌گیری کند؟ حالا آن فرد می ‌خواهد ورزشکار باشد یا مربی. خب اگر این طوری درست بود که چرا این آقایان به دنبال مربی هستند، خودشان بیایند و کار مربی را انجام دهند.

وی ادامه داد: کسی که لیاقت مربیگری تیم ملی جودو را ندارد، معلوم است که در مسایل فنی تیم ملی هم اختیاری ندارد و فقط نقش عروسک را باید داشته باشد، ما در هر وضعیتی که نمی‌توانیم کار کنیم، من با خیلی از مسایل مخالف بودم .

* نظم و انضباط کجا رفت آقای فدراسیون!

قاسمی‌نژاد افزود: درخشان، روز اولی که مربیان را دور هم جمع کرد، گفت که برایش نظم و انضباط از همه چیز مهم‌تر است، اما کجا رفت این نظم و انضباط! تمامی تیم‌های ملی در رشته‌های ورزشی مختلف، اردوی تیم ملی داشتند، شما بروید ببینید کدام‌یک از این اردوها شبیه به اردوی تیم ملی جودو بوده است.

قاسمی‌نژاد افزود: جودوکار تهرانی حاضر در اردوی تیم ملی آن قدر عجله برای رفتن داشت که حاضر بود زودتر اردو را ترک کند. ما جا برای استراحت ورزشکاران به صورت استاندارد نداشتیم. اردوی تیم ملی یعنی اینکه همه افراد اردو چند روز در کنار هم با برنامه کادر فنی هم تمرین کنند، هم استراحت و هم از نظر روحی ارتقا پیدا کنند، اما اردوی ما اصلاً این‌گونه نبود.

* نفرات اردوی تیم ملی از قبل مشخص بودند

وی ادامه داد: اردوی تیم ملی برگزار می‌کردیم که نفراتش از قبل مشخص بود، اما در روز اول اردو به جای مثلاً 5 نفر می‌دیدم که 10 نفر در اردو حضور دارند، وقتی پرس و جو می‌کردیم که این‌ها از کجا آمدند، در مسابقات بودند نه مقامی داشتند، عنوان می‌کردند که حالا بگذارید این‌ها هم باشند و در کنار شما تمرین کنند!

مربی سابق تیم ملی جودوی جوانان افزود: من آدمی نبودم که کسی به من دستور بدهد و من بخواهم فرمان‌های غیرفنی آقایان را اجرا کنم، شما ببینید تیم ملی جودو در رده جوانان، نوجوانان، بزرگسالان، نابینایان، ناشنوایان همه به یک صورت تمرین می‌کنند، در صورتی که اصلاً این طور نیست و هر کدام باید یک برنامه مستقل و مجزا داشته باشیم.

قاسمی‌نژاد تأکید کرد: ما پتانسیل بسیار بالایی در جودو داریم. نفرات فعلی تیم ملی در رده جوانان و نوجوانان آینده‌های این رشته هستند و آن قدر سختی دیده‌اند که بدون حضور من هم به کارشان ادامه دهند. من آرزویم اهتزاز پرچم کشورم در میادین مختلف است و هیچ وقت دوست نداریم خدشه‌ای به ورزشکاران‌مان وارد شود، اما باید این را هم قبول کنیم که ساختار باید در فدراسیون تغییر پیدا کند.

* برای پیشرفت در جودو به سرمربی خوب نیاز داریم

وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم در جودو پیشرفت کنیم، باید سرمربی خوبی هم داشته باشیم و بتواند به این ورزشکاران چیزی یاد بدهد. شما ببینید کدام مربی در رده ملی قراردادش سه ماه است. من که همه زندگی‌ام جودو است و کار دیگری بلد نیستم چگونه می‌توانم با قرارداد سه ماهه برای زندگی‌ام برنامه‌ریزی کنم؟

 قاسمی‌نژاد افزود: ما در کشور مربیان با دانش بسیار زیادی داریم. فدراسیون جودو وقتی بودجه ندارد تا مربی درجه یک خارجی بیاورد و به سراغ مربیان درجه دو و سه رفته است، خب چه اشکالی دارد که از همین توان مربیان داخلی استفاده کند. فلاح، حاجی آخوندزاده، میراسماعیلی و خیلی‌های دیگر مگر کم تجربه در جودو دارند. یعنی اینها از مربیان درجه دو و سه خارجی کمتر هستند که به این‌ها بها نمی‌دهید.

مربی سابق تیم ملی جودوی جوانان در پایان متذکر شد: دلیل عدم استفاده از مربیان داخلی هم حرف‌های خاله زنکی برخی از آقایان است که عنوان می‌کنند اگر فلان مربی بیاید با آن ورزشکار خوب نیست و آن یکی اگر بیاید با آن یکی بهتر است؛ نه این طور نیست مربیان با دانش داخلی ما بسیار بادانش‌تر از خارجی‌ها هستند و قطعاً می‌توانند به جودو کمک کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =