تاکید امام جمعه تبریز بر جذب اعتبار آزادراه تبریز _ ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از قطعه ۶ آزادراه تبریز _ ارومیه بازدید و بر جذب اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح مهم تاکید کرد.

به گزارش هاناخبر ، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این بازدید با بیان اینکه بهره برداری از این طرح مهم برای مردم استان مایه خیر و برکت و آسایش خواهد شد گفت: از همه دست اندر کاران این طرح و سرمایه گذار بخش خصوصی قدردانی می کنیم و انتظار داریم جذب اعتبارات دولتی لازم برای تکمیل این کار مهم به شکل مطلوب صورت بگیرد.

 

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی هم گفت: حجم عملیات خاکی این طرح زیاد است و سعی داریم بخشی از این طرح را به عنوان مرحله نخست به بهرداری برسانیم تا الگویی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

 

ذاکری با اشاره به اینکه قطعه ۶ آزادراه تبریز _ ارومیه، نخستین طرحی است که تملک اراضی به عهده سرمایه گذار است افزود: وضعیت و روند اجرایی این طرح مطلوب است.

 

طرح آزاد راه تبریز _ ارومیه از سال ۹۸ آغاز شده است و ۶ قطعه دارد که طول قطعه ششم حدود ۲۸ کیلومتر است و تاکنون ۱۴ کیلومتر از آن تملک شده است.

 

این آزادراه با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز و ارومیه در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده است.

 

آذربایجان‌ شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 5 =