نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در آذربایجان غربی برگزار می شود

شناسهٔ خبر: 49F92D08 -
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی از نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در این استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بمنظور بازدید و بررسی طرحهای کتابخوانی ارائه شده به نهمین دوره جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب در روستای پسوه از توابع پیرانشهر حضور پیدا کرد.
دراین بازدید ضمن تجلیل از آقای احمدی کیا کتابدار کتابخانه روستای پسوه، تعداد ۱۰۰جلد کتاب به کتابخانه روستا اهدا کرد.
روستای پسوه در ۳۵ کیلومتری پیرانشهر می باشد که دارای یک باب کتابخانه و تعداد ۸۰۰۰ عنوان کتاب و ۴۰۰عضو فعال کتابخانه دارد.
                                                                                                                                                                                   نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به منظور تقویت هویت ایرانی- اسلامی، امیدبخشی و محرومیت زدایی فرهنگی با ارزیابی عملکرد روستائیان و عشایر سراسر کشور و پشتیبانی از طرح های ابتکاری آن ها در حوزه کتاب و کتابخوانی، به همت اداره کل مجامع و تشکل ها و فعالیت های فرهنگی و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

این جشنواره به دنبال تحقق اهدافی چون ایجاد عدالت فرهنگی؛ تمرکززدایی در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه روستایی و عشایری؛ همسوسازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه ریزی های نهاد های مسئول؛ احیای هویت روستایی و عشایری و سرعت بخشیدن به نهضت توانمند سازی فرهنگی روستائیان و عشایر؛ شناسایی ایده ها و طرح های مرتبط با ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از اجرای آن ها؛ برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان روستاها و عشایر؛ بالا بردن اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان روستایی با مشارکت دادن آن ها در بحث های گروهی؛ عادت دادن دانش آموزان برای مراجعه به کتابفروشی در روستاها و کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کانکسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی و محله ای است.

متقاضیان می توانند تا ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲، از طریق بارگذاری اطلاعات اولیه و شخصی مسئولین طرح در سامانه platzaar.ir/villageregister، دریافت رمز عبور از طریق پیامک و تکمیل اطلاعات و فرم معرفی دوستدار کتاب در سایت platzaar.ir، نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند. آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شهریور ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه الکترونیکی اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی به نشانی www.majame.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =