کودکان کار کرمانشاهی "شب یلدا" کتاب هدیه می‌گیرند

شناسهٔ خبر: 50560820 -
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای اهداء کتاب به کودکان کار کرمانشاه به مناسبت شب یلدا خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، محمد خیاط زنجانی  با بیان اینکه برای اهدای کتاب و یک عدد انار به کودکان کار شهر کرمانشاه برنامه ریزی کرده‌ایم، گفت: قرار شده شب یلدا یک خودرو سیار حامل کتاب در سطح شهر تردد کرده و به همه کودکان کار حاضر در سر چهارراه‌ها در شهر کرمانشاه کتاب به همراه یک عدد انار هدیه بدهد.

 خیاط زنجانی افزود: برای توزیع ۳۰۰ جلد کتاب به کودکان کار سطح شهر برنامه‌ریزی شده و امیدواریم همه این کتاب ها به دست کودکان کار برسد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه کودکان کار نیازمند آموزش هستند، گفت: کتاب به عنوان بهترین هدیه می‌تواند همراه همیشه کودکان کار بوده و نقش مهمی در قرار گرفتن آنها در مسیر علم و دانش داشته باشد.

خیاط زنجانی گفت: در خریداری و تامین کتاب‌ها تلاش‌ شده نیازها، سلایق و خواسته‌های کودکان کار به طور کامل مورد توجه قرار گیرد تا بتواند آگاهی‌های لازم را در مورد حقوقشان به آنها بدهد.

وی در ادامه یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی را اهمیت دادن به مسئله کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: باید با علاقمند کردن افراد به مطالعه از دوران کودکی، مطالعه کتاب را به یک برنامه روزانه تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار ویژه‌ای قائل شده است، عنوان کرد: اهمیت کتابخوانی در دین اسلام به ‌اندازه‌ای بالا است که معجزه پیامبر اکرم(ص) کتاب است و در این کتاب مقدس هم نخستین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شده با امر به خواندن همراه شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 4 =