رشد بیش از ۳۰۸ درصدی دادرسی الکترونیک در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 506AA8CF -
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در ۷ ماه گذشته ۶۱۰۸ فقره دادرسی الکترونیک در دادگستری‌های استان انجام شده است.

به گزارش هاناخبر ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال ۶ هزار  و ۱۰۸ فقره دادرسی الکترونیک در دادگستری‌های استان انجام شده که در سال گذشته این آمار یک هزار و ۹۸۰ مورد بود که رشد بیش از  ۳۰۸  درصدی را در سال جاری به همراه داشته است.

عتباتی همچنین از آمار ابلاغ الکترونیک در هفت ماهه خبر داد و گفت: در سال ۹۹  نزدیک به ۹۳ درصد از ابلاغ ها به صورت  الکترونیک صادر شده بود که در سال جاری با یک درصد رشد به ۹۴ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از پابند الکترونیک برای محکومان به حبس در ۷ ماهه سال گذشته، ۴۰ فقره بود که در مدت مشابه سال جاری با رشد بسیار خوب این آمار به ۲۹۶ فقره افزایش پیدا کرده است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در واقع ۲۹۶ نفر محکوم به حبس وارد زندان نشده اند و با استفاده از سامانه پابند الکترونیک تحمل محکومیت کردند.

عتباتی با بیان اینکه  تا پایان سال جاری آمار‌های استفاده از خدمات الکترونیک رشد فزاینده‌ای داشته باشد و بسیاری از خدمات در بستر الکترونیک انجام شوند، گفت: سیاست دادگستری استان به استفاده حداکثری از خدمات الکترونیک هست چرا که هم در هزینه‌ها و هم در وقت مردم و دستگاه قضایی صرفه جویی می‌شود و هم ضریب امنیت کار‌ها بسیار بالا می‌رود و هم امکان پیگیری امور برای مراجعین بسیار سهل و آسان می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =