کرمانشاه| وقوع ۶۰ پس‌لرزه‌؛ آمار مصدومان به ۲۵۳ نفر رسید

شناسهٔ خبر: 506D7E65 -
آمار مصدومان زلزله بامداد امروز استان کرمانشاه به ۲۵۳ نفر رسید و تاکنون ۶۰ پس‌لرزه منطقه ثلاث باباجانی را لرزانده است.

به گزارش هاناخبر ،

ساعت 2 و 43 دقیقه بامداد امروز زلزله‌ای به قدرت 5.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین در 14 کیلومتری شهر تازه‌آباد یکی از شهرهای استان کرمانشاه و در بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی به وقوع پیوست.

وقوع زلزله سبب قطعی برق در مناطق شهری و روستایی شهرستان ثلاث باباجانی شد و به‌دلیل وقوع زلزله آب در برخی مناطق این شهرستان قطع و در اغلب مناطق دچار کدورت شد که در ثلاث باباجانی، جوانرود، سرپل‌ذهاب و دالاهو این کدورت وجود داشت.

با وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شدند و در نخستین ساعت 6 تیم و سپس دو تیم به کانون اصلی وقوع زلزله اعزام شد و براساس اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه تمامی نیروهای عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

با گذشت دقایقی از وقوع زلزله تازه‌آباد مصدومان به مراکز درمانی مراجعه کردند که تاکنون 241 مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که بیشتر مصدومان از مناطق شهری و روستایی ثلاث باباجانی و شهرهای روانسر، جوانرود، سرپل‌ذهاب هستند.

براساس اعلام مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این زلزله تا صبح امروز دو کشته داشت که یک تن به دلیل ترس و اضطراب دچار ناراحتی قلبی و یک‌‌ مادر باردار نیز در اسلام‌آباد غرب با کاهش سطح هوشیاری فوت شدند.

دلیل اعداد اعلام شده برای شدت زلزله

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه در مورد تفاوت اعداد اعلام شده پیرامون شدت زلزله تازه‌آباد توضیحاتی ارائه کرد.

فرهاد فروزی  با بیان اینکه شدت زلزله امشب 5.9 ریشتر در عمق هشت کیلومتری و به فاصله 14 کیلومتری شهر تازه‌آباد بود، اظهار داشت: سیستم‌های هشدار سریع زلزله در منطقه ثلاث باباجانی مستقر است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه افزود: این سیستم‌ها چند ثانیه پس از وقوع، زلزله را 6.2 ریشتر اعلام کردند که پس از پردازش داده‌ها بزرگی زلزله امشب 5.9 ریشتر ثبت شد که البته در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار احساس شده است.

انسداد و بازگشایی مسیرهای ارتباطی

وقوع زلزله سبب ریزش کوه در گردنه سیاه طاهر در مسیر ثلاث باباجانی به جوانرود و انسداد آن شد ولی برای دسترسی به مناطق زلزله‌زده جاده فرعی از زمکان قابل دسترسی بود که نیروهای راهداری و هلال احمر برای بازگشایی مسیر اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه صبح امروز با اشاره به بازگشایی تمام راه‌های مسدود شده استان گفت: وضعیت منطقه وقوع زلزله تحت کنترل است و تمام محورهای استان کرمانشاه بازگشایی شده و مشکلی در عبور و مرور وجود ندارد.

برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان

صبح امروز جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد که از موضوعات این جلسه آماده‌باش مراکز درمانی در سطح استان کرمانشاه و تلاش برای وصل برق در مناطق روستایی و شهری شهرستان ثلاث باباجانی ادامه دارد.

براساس اعلام شرکت گاز ایستگاه‌ها و تاسیسات گازرسانی شهرستان ثلاث باباجانی و مناطق مجاور توسط گروه‌های امدادی شرکت گاز مورد بازدید قرار گرفت و پس از رفع چند مورد ایراد جزیی و حصول اطمینان از ایمنی تاسیسات، جریان پایدار گاز طبیعی شبکه گازرسانی منطقه تداوم یافت.

رفع قطعی برق تا ظهر امروز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به قطع برق در مناطق شهری و روستایی کانون وقوع زلزله گفت: بعد از وقوع زلزله روستاهای منطقه ذهاب شهرستان سرپل‌ذهاب و بخشی از شهر و روستاهای ثلاث‌باباجانی دچار قطعی برق شدند.

علی‌مراد مرادی‌‌مجد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در مناطق شهری برق وصل است و 50 روستا در ثلاث‌باباجانی قطعی برق داشتند که اکنون 20 روستا باقی مانده است که تا قبل از ظهر قطعی برق این مناطق برطرف می‌شود.

وی افزود: برق ایستگاه پمپاژ آب تازه‌آباد وصل شده و مشکل قطع آب وجود ندارد و در سرپل‌ذهاب نیز هیچگونه خاموشی وجود ندارد و 30 روستا نیز در منطقه گهواره دچار خاموشی برق شده بودند که برق تمام روستاها تا ظهر وصل می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =