اسماعیل زرعی و استمرار کارگاه آموزشی یکشنبه های داستانی

شناسهٔ خبر: 50CA07EB -
اسماعیل زرعی نویسنده مطرح کرمانشاهی از تداوم برگزاری کارگاه آموزشی یکشنبه های داستانی با حضور علاقه مندان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،استاد اسماعیل زرعی نویسندی پیشکسوت کرمانشاهی و مولف ده ها مجموعه داستان و رمان در ادبیات بزرگسال در گفت و گو با خبرگزاری کردپرس گفت: یکشنبه های داستانی یک جریان آموزشی برای علاقه مندان به ادبیات داستانی است که به طور متناوب طی بیش از یک دهه ادامه داشته و در آن آموزه های تکنیکی و نقد و تحلیل داستان اتفاق می افتد.

برنده ی جایزه ی داستان کوتاه صادق هدایت ادامه داد: در برگزاری و مدیریت این کارگاه آموزشی تلاش داشته ایم علاوه بر ارائه آموزش های کاربردی به اعضا، تحول پذیری و پذیرش نقد و نظرات مخالف را تجربه کنیم و به عنوان اصولی در مسیر رشد و بالندگی به آن توجه کنیم.
نویسنده ی مجموعه داستان جهنم به انتخاب خودم ادامه داد: در این کارگاه آموزشی علاوه بر اهداف یادشده ؛ تلاش داریم تا استعدادها و پتانسیل های ادبی اعضا و علاقه مندان در حوزه ی ادبیات داستانی را کشف و در مسیر بالندگی و حرکت قرار دهیم.
این رمان نویس پیشکسوت ادامه داد: در این کارگاه علاوه بر نویسندگان تازه کار هم استانی، نویسندگانی از سایر نقاط کشور هم در این حلقه ی ادبی حضور دارند و در کمال احترام به نظرات همدیگر آثار داستانی مورد خوانش و بررسی و نقد و تحلیل قرار می گیرد.
استاد زرعی تصریح کرد: تعدادی از داستان های اعضا در نشریات تخصصی و الکترونیکی منتشر شده و مجموعه ای منتخب از آثار اعضای یکشنبه های داستانی که ۱۹ داستان از ۱۹ نویسنده است مراحل اخذ مجوز نشر را گذرانیده و آماده ی چاپ شده است.
به گزارش کردپرس؛  اسماعیل زرعی، در سال 1333 در کرمانشاه، محله‌ی قدیمی «گذرسارابگ» به دنیا آمده و تا پایان کلاس ششم ابتدایی در کرمانشاه‌، و دوران دبیرستان را در همدان به همراه خانواده زندگی کرده است.در سال 53 استخدام و30 سال بعد هم بازنشسته شد.ایشان حضوری فعال در عرصه ی ادبیات داستانی دارد و تاکنون آثار زیادی در این راستا منتشر نموده است.اولین اثر چاپ شده ی ایشان قطعه شعری است که در سال 1348 در سن 15سالگی در مجله ی «تهران مصور»منتشر شده است.
از اسماعیل زرعی تاکنون آثاری هم چون: راز معبد آفتاب (رمان) چاپ اول 1389؛نوشته هایی که هرگز خوانده نشد. (مجموعه داستان) ؛1389فصل هانمی خواهند بروند.(مجموعه داستان کوتاه) 1390؛ شوهرایرانی خانم لیزا (مجموعه داستان کوتاه) 1390،نفرین شده (مجموعه داستان کوتاه)1391، جنگ‌افزارهای ‌معیوب ( مجموعه‌داستان)  1392، چه ‌می‌پرسی ‌از سوگواران‌ مجنون؟ (مجموعه‌شعرسپید) ؛1392 شادی‌های ‌شوم (رمان) 1393؛ روز شمار اموات (داستان بلند) 1393؛ سفر در غبار(مجموعه داستان) 1370؛ رویای برزخی (داستان بلند) 1378؛ کمی از کابوس های من (مجموعه داستان) 1388؛ پیامکهای تاریک (مجموعه داستان) 1397؛ شادی و شیون(داستان بلند با گویش فارسی کرمانشاهی ) ۱۳۹۸و خواب های غمگین (مجموعه داستان)۱۳۹۳،(جهنم به انتخاب خودم) 1393؛ افسانه های عامیانه(فولکلور) 1382؛ سرزمین قصه ها(فولکلور) 1388و منتشر شده است.
گفتنی است که داستان «جهنم به انتخاب خودم» در سیزدهمین جایزه‌ی ادبی «صادق هدایت» در زمستان1393، از میان 1156 شرکت کننده، رتبه اول را به دست آورد و در دوره‌ی جدید مجله‌ «بررسی کتاب» شماره‌ی 81 بهار 1394 زیر نظر «مجید روشنگر»، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی مقیم آمریکا چاپ و منتشر شد.این مجله به زبان فارسی و انگلیسی از سال 1344 تاکنون منتشر می‌شود و به مباحث ادبیات مهاجرت، داستان،نقد کتاب و... می‌پردازد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 8 =