ارتقا سلامت نیازمند همکاری جدی دستگاه‌ها و مردم است

شناسهٔ خبر: 51481B21 -
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در شعارهای هفته سلامت چند سال اخیر، بعد سلامت همگانی مورد توجه واقع شده است، گفت: ارتقا سلامت نیازمند همکاری جدی مردم و تلاش‌های بین دستگاهی در این حوزه است.

به گزارش هاناخبر ، دکتر فرزام بیدارپور روز پنجشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی و هماهنگی اجرای برنامه های هفته سلامت در سنندج اظهار کرد: پزشکی خانواده و سیستم ارجاع از عوامل زیربنایی حصول و ارتقا سلامتی است تا جایی که نامگذاری این هفته در سال جاری بیشتر حول این مقوله بوده است.

وی به اهمیت شرایط و کیفیت زندگی و تاثیر آن بر روی سلامتی اشاره کرد و ادامه داد: مولفه هایی از قبیل اکوسیستم، آب، هوا، غذا و خاک سالم از جمله تعیین کننده های سلامت هستند که جز با تلاش های جمعی حاصل نمی شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان سلامتی را به معنای پویایی در زندگی دانست و گفت: افراد بیمار هم در سطوحی از سلامتی قرار دارند که باید همواره بکوشند آن را حفظ و ارتقا دهند.

بهرام کندائی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم اظهار کرد: سلامتی امری چند بعدی بوده و مهمترین راه دستیابی به آن، مشارکت همگانی از جمله تمامی دستگاه ها است.

در ادامه مسئولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی به بیان برنامه ها و پیشنهادات خود پرداخته و در نهایت پس از بحث و بررسی تصمیمات متناسب اتخاذ شد.

شعار اصلی هفته سلامت امسال(۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری)، "سلامت برای همه با پزشکی خانواده" است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =