برگزاری سمینار برسی نتایج کاوش‌های باستان شناسی قلعه سردار بوکان

شناسهٔ خبر: 516ED56A -
رئیس شورای اسلامی شهربوکان، از برگزاری سمینار بررسی نتایج اولیه‌ی کاوش ولایه نگاری قلعه سردار خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

وجد قزلجی رئیس شورای اسلامی شهر بوکان؛ از برگزاری سمیناری با محوریت برسی نتایج مقدماتی کاوش‌های باستان شناسی قلعه سردار، در زمستان امسال خبرداد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر بوکان، با پیشنهاد فرمانداری و حمایت مالی، عملیات کاوش و لایه نگاری این بنای تاریخی را بر عهده گرفت و گروهی از باستان شناسان «موزه ملی ایران» با سرپرستی یوسف حسن زاده، در طول یک ماه عملیات کاوش را به انجام رساندند و آثار کشف شده را، جهت برسی به آزمایشگاه‌های تخصصی فرستاده و بهمن ماه امسال نتایج اولیه آن اعلام می‌شود.

«اسماعیل رحیمی»، مسئول حفاظت اداره میراث فرهنگی بوکان؛ عنوان کرد: که عملیات کاوش و لایه نگاری قلعه سردار بیست و چهارم تیر ماه امسال آغاز شد و تا عمق ۱۵متر ادامه یافت که طی آن آثار تاریخی متعددی از جمله «پایه‌های معماری، سفال و کوزه» کشف شده که قدمت آن‌ها حدود  سه هزار سال تخمین زده شده است و از جنبه تاریخی ارزش فراوانی دارند.

لازم به ذکر است که قلعه سردار، از بنا‌های تاریخی و شاخص شهر بوکان، محسوب می‌شود که در مرکز شهر و در مجاورت با مسجد جامع و حوض بزرگ قرار گرفته است که باستان شناسان قدمت آن را حدود چهار هزار و پانصد سال تخمین زده اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 4 =