ساخت ۱۴ باب مدرسه تخریب شده در زلزله های خوی

۱۴ باب مدرسه تخریبی در زلزله‌های خوی با ۱۳۶ کلاس درس در دست ساخت است.

به گزارش هاناخبر ، ۳ زلزله سال گذشته شهرستان خوی بیش از ۲۰۰ باب مدرسه دراین شهرستان دچار آسیب جزئی و کلی و ۱۴ باب نیز مدرسه نیز تخریب شده بودند که با توجه ویژه ستاد بازسازی این مدارس در دست ساخت هستند.

اعضای شورای آموزش پرورش و فرماندارخوی از آخرین روند ساخت این مدارس بازدید و مشکلات آن‌ها بررسی کردند.

کریم علی نژاد فرماندار خوی گفت: ۱۴ با مدرسه تخریب شده در زلزله‌های خوی با ۱۳۶ کلاس درس در مناطق روستایی و شهری توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و با مشارکت خیران دردست ساخت هستند.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را بیش از ۵۰ درصد اعلام و تصریح کرد: برای ساخت این مدارس ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود.

فرماندار خوی افزود: با بهره برداری از این آموزشگاه‌ها بیش از ۱۶ هزار متر مربع فضای آموزشی نوساز در اختیار دانش آموزان شهرستان خوی قرار می‌گیرد.

فرماندار خو‌ی همچنین از بازسازی و تعمیرات ۴۲ باب مسجد خسارت دیده در زلزله‌های خوی خبر داد و گفت: برای مرمت و تعمیرات این مساجد روستایی و شهری ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

محمد پور مدیر آموزش و پرورش خوی هم با تقدیر از خیران مدرسه ساز خوی گفت: ۴۸ باب مدرسه مشارکتی خیر ساز در شهرستان خوی با ۳۰ تا ۴۰ درصد مشارکت خیران و حتی تمام خیرساز در دست ساخت هستند.

وی سرانه فضای آموزشی در خوی را ۳ متر مربع اعلام و تصریح کرد: این سرانه در مقایسه با استاندارد سرانه استانی که ۴ و ۲ دهم متر مربع است فاصله دارد.

با بهره برداری از مدارس در دست احیا و احداث فضای آموزشی مناسب و استاندارد برای بیش از ۵ هزار دانش آموز فراهم می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 8 =