استاندار کردستان:

عوامل اجرایی راه آهن سنندج از نیروهای بومی به کار گیری خواهد شد

شناسهٔ خبر: 51C543AC -
زارعی کوشا گفت: براساس دستور رئیس جمهور، نیروی مورد نیاز راه آهن کردستان از نیرو های بومی تامین می شود و مراحل آن در سازمان امور استخدامی در دست انجام است.

به گزارش هاناخبر ، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان امروز در جمع مردم شهر بلبان‌اباد دهگلان، اظهار کرد: مسیر ریلی به عنوان ظرفیت بزرگ سرمایه‌گذاری در استان است و این ظرفیت تنها برای حمل و نقل مسافر نیست و مزیت بی نظیری برای حوزه اقتصادی منطقه است که رغبت برای سرمایه‌گذاری را افزایش داده و از مزیت‌های مهم استان شده است.

وی به راه اندازی خط باری ریل آهن سنندج - تهران اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ هزار تن محصول کارخانه سیمان کردستان از طریق خط ریلی باری به شلمچه و عراق منتقل شده است.

استاندار کردستان ادامه داد: اعتقاد داریم میز‌های خدمت شهرستانی، فرصتی است که مردم می‌توانند بدون واسطه مسایل خود را با مسئولان در میان بگذارند و این عامل توفیق بوده که دستاورد‌های ویژه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه به تلاش، کوشش و زحمت مشهور هستند از دهگلان به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی استان و کشور نام برد و افزود: منطقه لیلاخ از چند بعد اشتهار دارد از جمله خاستگاه مفاخر منطقه کردنشین اعم از علما، ادبا و دانشمندان به نامی بوده و فرهنگ و هنر نیز خاستگاه ویژه‌ای در این شهر دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه خدمات بسیاری در طول عمر انقلاب اسلامی انجام گرفته است، افزود: در دولت سیزدهم این تلاش‌ها بیشتر شده و با توجه خاص دولت، بخش عمده‌ای از طرح‌های نیمه‌تمام با عمر بیش از ۲ دهه در کردستان، تعیین تکلیف و به اتمام رسیده است.

زارعی‌کوشا به سهم ۵۰۰ هزار تنی دهگلان از تولیدات سه هزار و ۵۰۰ تنی کشاورزی استان نیز گریزی زد و با اشاره به نقش اول دهگلان در این زمینه گفت: دهگلان در ظرفیت برخورداری از سردخانه‌های کشاورزی هم رتبه اول استان را دارد.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم ظرفیت سردخانه‌های کردستان ۳۵ هزار تن بود که اکنون سه برابر شده و به ۹۰ هزار تن رسیده و ۵۰ هزار تن آن به دهگلان اختصاص دارد.

استاندار کردستان به مطالبه جدی مردم بلبان‌آباد مبنی بر تعریض جاده این شهر به دهگلان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح مصوب و مقدمات کار و پیمانکار مشخص شده و با بهبود وضعیت جوی این طرح از بهار شروع می‌شود.

استاندار کردستان همچنین از راه‌اندازی فاز ۲ کارخانه لاستیک بارز با ۸۰۰ نفر اشتغال جدید خبر داد و گفت: این طرح، ظرفیت خوبی در حوزه اشتغال است.

زارعی‌کوشا به تلاش برای توسعه و تقویت بخش کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: طرح تبدیل دیمزار‌ها به آبی در هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های پایاب سد سنگ سیاه و هزار و ۱۰۰ هکتار در پایاب سد سورال در دست اجراست.

وی گفت: از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی برای طرح‌های کشاورزی استان، بخشی به تکمیل و اجرای این طرح‌ها اختصاص خواهد یافت.

استاندار کردستان به ابر طرح انتقال آب از سد قوچم به دهگلان هم اشاره کرد و افزود: این طرح ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفته دولت سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی به ابرطرح ۳۰۰ میلیون دلاری پروژه سد ژاوه برای آبرسانی به دشت‌های شرقی کردستان هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم این طرح هم، سال آینده در هفته دولت بهره‌برداری شوذ و دغدغه کشاورزان و فعالان زیست محیطی را با توجه به افت اب‌های زیرزمینی برطرف کند.

استاندار کردستان در ادمه به در پیش بودن رویداد سیاسی انتخابات نیز گریزی زد و گفت: مردم دهگلان در همه ادوار انتخابات، حضور تاثیرگذاری داشته‌اند و در این دوره نیز باید با حضور حماسی، نقطه قوت نظام در مجامع جهانی را تقویت کنیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 5 =