بازدید ۲۱۵ مقام قضایی از زندان‌های آذربایجان‌غربی/ به ۲۵۰۰ زندانی مرخصی اختصاص یافت

شناسهٔ خبر: 52432A69 -
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به بازدید هماهنگ ۲۱۵ مقام قضایی و قاضی از زندان های استان طی روز گذشته گفت: این امر در راستای رسیدگی به درخواست های زندانیان انجام شد که نتایج بسیار خوبی‌هم داشت.

به گزارش هاناخبر ، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی‌، ناصر عتباتی روز جمعه در این خصوص اظهار کرد: همزمان با ایام رحلت جانگداز پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در برنامه ای منسجم و هماهنگ در سراسر استان از زندان ها بازدید شد.

وی اضافه کرد: مقام های قاضی و قضات در این بازدیدها با حضور در بندهای زندان با مددجویان دیدار و به درخواست های آنان دستورات مقتضی را صادر کردند.

وی ادامه داد: هدف از این بازدید، اطلاع از وضعیت قضایی زندانیان و نحوه خدمت رسانی به آنها بود که برکات زیادی نیز داشت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ افزود: در این بازدیدها با رویکرد اصلاحگرانه و با اندیشه بازاحتماعی کردن مددجویان با بررسی شرایط زندانیان کمک شد تا در صورت استحقاق از امتیازات و ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند و بتوانند در کنار خانواده خود باشند و به آنها رسیدگی کنند.

عتباتی گفت: در پایان این بازدید، ۲ هزار و ۴۴۹ زندانی از مرخصی، ۶۲ نفر از اشتغال، ۵۷ نفر از مرخصی پایان حبس، ۲۴ نفر از پابند الکترونیک، ۲۲ نفر از آزادی مشروط، ۱۱ نفر از تعلیق مجازات، ۷۹ نفر از ارجاع به کمسیون عفو، ۲۷ نفر از تخفیف مجازات، ۱۳ نفر از تجمیع مجازات و ۲۹ نفر از تعیین تکلیف رد مال بهره مند شدند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =