کودکان کرمانشاهی تابستان خود در کانون را چگونه گذراندند؟

شناسهٔ خبر: 52717F0F -
استقبال کودکان کرمانشاهی در برنامه‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد رضایت مسئولان است.

به گزارش هاناخبر ،

فراگیرترین شبکه برای به کارگیری افراد متخصص و ارتباطات غیر درسی برای دانش آموزان همین کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که اغلب در تابستان‌ها و اوقات فراغت مورد استقبال اکثر بچه‌ها قرار می‌گیرد.

این مراکز مسیر را برای بروز خلاقیت ها و تفکر باز می‌کند و تربیت انسان تحول آفرین و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان از رسالت‌های این نهاد فرهنگی است. کودکان کرمانشاهی نیز از فرصت‌های ایجاد شده در این مرکز استفاده کرده و تابستان امسال در برنامه‌های کانون شرکت کردند.

مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: امسال چند فعالیت تازه از جمله خانه هنر و فناوری در کانون ایجاد کردیم که با زبان فناوری جدید هنر ساخت انیمیشن را به بچه‌ها آموزش دادیم.

وی آموزش عکاسی، بازدید از موزه عروسکی، بازدید از خانه موزه جلیلی که در آن سبک زندگی ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته شده را از دیگر برنامه‌های کانون در تابستان امسال عنوان کرد.

فتاحی افزود : چند کارگاه در بخش سرود و موسیقی با گرایش های مختلف از جمله کودک و نوجوان و جوان دختر و پسر همراه با آموزش بازیگری، نقاشی، شعر و داستان را هم دنبال کردیم که در کل می‌توان گفت تابستان خوبی داشتیم که بازخوردهای خوبی را نیز همراه داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه پنجشنبه‌های قصه گویی را از دیگر برنامه‌های کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان عنوان کرد که در آن مربیان و بزرگسال برای کودکان قصه گفته‌اند.

وی به حضور فعال کانون در مناطق زلزله‌زده نیز اشاره کرد و افزود: گروه اجرای نمایش فیلمو با حضور در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به اجرای فیلم و انمیشن در فضای باز پرداختند که باعث ایجاد یک فضای شاد برای کودکان و نوجوانان این مناطق شد و البته مباحث آموزشی همچون ساخت انیمشن نیز در این مناطق دنبال شد.

جشنواره آوه‌زین از دیگر برنامه‌های کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان بود که فتاحی هدف آن را آموزش به کودکان و نوجوانان در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب دانست و گفت: پس از ثبت اثر توسط اعضای کانون از آنان تقدیر شد.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان به حضور در مناطق حاشیه شهر نیز اشاره کرد و افزود : جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر حضور پیدا کردیم و با اجرا فیلم های نمایشی و آموزش ساعات خوشی را برای این کودکان ثبت کردیم.

وی افزود: همچنین پیرو همکاری که با پلیس فتا، آب و فاضلاب، پلیس حفاظت از آثار تاریخی و پلیس راهور داریم آموزش های خوبی را به اعضای کانون دادیم که متناسب با آن چند اردو نیز برگزار کردیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =