کردستان در ورزش جایگاه ویژه ای دارد

شناسهٔ خبر: 52736595 -
وزیر ورزش و جوانان گفت: کردستان در ورزش جایگاه خاصی دارد و در حوزه جوانان نیز ویژه است.

به گزارش هاناخبر ،

سیدحمید سجادی صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های ورزشی استان کردستان اظهار کرد: در بعد از پیروزی انقلاب جوانان تاریخ‌ساز بوده‌اند و امروز امور جوانان به پیشنهاد وزارت ورزش، معاون امور جوانان بخاطر نگاه عمیق رئیس جمهور به جوانان، دبیر شورای عالی جوانان معاون شده است.

وی گفت: این نگاه، نگاه جدیدی به جوانان است، قانون جوانی جمعیت در استان‌ها که قانون و جزو وظایف هست خیلی جدی برای آن فکر می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: یک حوزه در جوانان سمن‌ها هستند که به نام سازمان‌های مردم‌نهاد شکل گرفته و امروز ۴ هزار سمن فعال داریم که ساماندهی آنها خود یک پروژه است.

به گفته سجادی، جشن‌های وصال و رویدادهای مرتبط با جوانان فصل جدیدی است که مرتبط با جوانان تعریف شد و آمارها نشان می‌دهد که تعداد رویدادها در کشور بیشتر شده اگرچه کرونا بیشتر فضاها را نیمه‌تعطیل کرد و بسیاری از رویدادهای ورزشی متوقف شد.

وی ادامه داد: در این ایام کرونا در حوزه همگانی مردم با کم‌تحرکی و کمترین فعالیت در جامعه مواجه شدند و مشکلاتی از نوع کم‌تحرکی و افزایش وزن را پیش آورد و در این دو سال و نیم لطمات زیادی به جامعه وارد شد.

سجادی گفت: باهمه محدودیت‌ها اتفاقات خوبی  در کشور روی داده اما آمار و ارقام نشان می‌دهد در دولت جدید اتفاقات در حوزه ورزش و جوانان متفاوت بوده است طوریکه در هفته تربیت بدنی بالغ بر ۷ هزار رویداد اتفاق افتاد.

وی ادامه داد:  وزارت ورزش و جوانان به نتیجه‌ای رسیده‌اند که فعالیت‌ها باید رویدادمحور شود.

سجادی عنوان کرد: در هفت ماه گذشته پروژه‌هایی که افتتاح شد، از نظر متراژ و مساحت رکورد ۹ سال گذشته زده است.

وی با یادآوری در پیش‌بودن بازی‌های آسیایی و المپیک، گفت: در این مسیر اردوهای آمادگی زیادی داریم و حتما ورزشکاران روزهای سختی در پیش دارند و استان‌ها بیشتر درگیر این موضوع هستند.

سجادی اذعان کرد: بسیاری از تکالیف دولت و مطالبات مردم زمین مانده است که حوادث طبیعی هم اتفاق می‌افتد و تنگناهایی وجود دارد اما باید مدیریت شود گرچه خوشبختانه استانداران و مسوولان هم خستگی‌ناپذیر و پای‌کار هستند.

وی در ادامه حضور خود در کردستان را افتخار دانست و گفت: کردستان در همه اتفاقات الگو و افسانه‌ای است و جامعه‌شناسی جالبی دارد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: کردستان در ورزش جایگاه خاصی دارد و در حوزه جوانان نیز ویژه است.

وی ابراز امیدواری کرد، برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان بیشتر از گذشته بهتر تدوین و پیش برود چرا که منابع مادی و سرمایه‌ای وجود دارد.

سجادی یادآور شد: کردستان به دلیل اقلیم خوب آن در برخی رشته‌ها نیاز به منابع مالی و زیرساخت زیادی ندارد بلکه نیاز به پای تمرین و کار می‌خواهد.

به گفته وی، نزدیک به ۳۰ هزار تیم مینی‌فوتبال روستایی تشکیل شده و انجمن آن حدود چهار سال شکل گرفته است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 7 =