حافظ نوجوان جزء ۳۰ قرآن از رقابت شیرین قرآنی می‌گوید

شناسهٔ خبر: 5294F26D -
فاطمه سادینا» رستمی، رتبه اول رشته حفظ و ترتیل جزء ۳۰ قرآن کریم در لیگ قرآنی آینده‌سازان۲ ار رقابت شیرین و سالم در مسابقات قرآنی می‌گوید.

به گزارش هاناخبر ،وی که دانش آموز پایه‌ی پنجم دبستان شاهد شهید «داریوش رضایی‌نژاد» است، به سوالات خبرنگاران، پاسخ داد.

چند جزء از قرآن را حفظ کرده‌اید و چگونه در این مسیر گام گذاشته‌اید؟

با کمک خدا تاکنون دو جزء را حفظ کرده‌ام و درحال حفظ هستم و چون از کودکی با پدر و مادرم در مراسم‌ مذهبی شرکت کرده‌ام و بعضی اوقات برای خواندن نماز مسجد می‌رویم و این محافل باعث شد به خواندن قرآن و حفظ آن علاقه پیداکنم.

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟ و الان چه فعالیتی دارید؟

با توکل وکمک خداوند متعال  برنامه دارم که حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه بشوم، علاوه بر موسسه امام رضا علیه السلام که برای حفظ وصوت و لحن زیر نظر استاد عزیزم خانم «محسن زاده» هستم روزهای سه‌شنبه به هیات بنات الحسین با حضور خانم «اخلاص ‌حیدربیگی» می روم که هیاتی دخترانه است و در آن جا کارهای مذهبی انجام می‌دهیم که فعلا مکان ندارند و درمصلا مراسم را برگزار می‌کنیم.

درباره موفقیت اخیر خودتان هم توضیح بفرمایید و برگزاری این مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه نقشی در شناسایی استعدادهای قرآنی می‌تواند ایفا کند؟

امسال سال دوم این مسابقه لیگ قرآنی است وهر دوسال، گروه ما یعنی گروه لبیک یا مهدی(ع) (اسم گروه) مقام اول را کسب کردیم و خانم «مرادی‌پور» عزیز و بزرگوار تلاش زیادی برای پیشرفت وبرد ما انجام دادند و خیلی با ما تمرین کرده و شبها پدر و مادرم هم در پرسش و پاسخ کمکم می‌کردندو در کل برای لیگ قرآنی همه خانواده با من تلاش می‌کردند.

برگزاری این مسابقات برای شکوفا شدن استعدادهای قرآنی مفید است و مهمتر از آن هر فردی تلاش می‌کند که در یادگیری قرآن و مفاهیم و تفسیر آن از رقیب خود جلو بزند و یک رقابت شیرین و سالم در راه قرآن است، من برای این دو لیگ بار اول جزء سی در تفسیر نور و لیگ امسال تفسیر آقای قرائتی  رو کامل مطالعه کردم  و روایتگری آیات را داشتیم.

به گزارش خبرنگاران، به گفته مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بیش از ۹۰۰ تیم با حضور ۳۵۰۰ نفر از سراسر شهرستان‌های استان ایلام در این مسابقات شرکت داشته‌اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 9 =