937 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد

شناسهٔ خبر: 52A56963 -
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال 937 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد.

به گزارش هاناخبر ،سهیل فضل وزیری آمار عملیات های انجام شده در شش ماهه اول سال جاری را اعلام و اظهار کرد: حفظ جان و مال مردم برای آتش نشانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این رو این سازمان در راستای رسالت کاری خود و امدادرسانی به موقع و سریع در زمان بروز حوادث تمام توان خود را به کار بسته است.

وی بیان کرد: امسال آتش نشانان سنندجی علاوه بر انجام عملیات‌های مختلف، بواسطه شیوع ویروس کرونا در اجرای برنامه گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر سطح شهر هم تلاش دو چندانی داشته اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، از انجام 937 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه خبر داد و اعلام کرد: 589 مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق و 348 عملیات مورد نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

وی ادامه داد: از 589 مورد عملیات اطفاء حریق صورت گرفته؛ 408 عملیات مربوط به فضای سبز، کشاورزی و جنگل و مراتع، 57 مورد خودرو و ماشین آلات، 57 فقره اطفاء حریق مسکونی، 23 فقره ضایعات و زباله، 10 مورد تجاری، 7 مورد انبار، 4 فقره اطفاء حریق ساختمانهای اداری، 4 فقره صنعتی، مراکز تجمعی و واحدهای آموزشی 4 مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی و 14 فقره سایر موارد بوده است.

فضل وزیری افزود: در حوزه امداد و نجات نیز 348 عملیات انجام شده که شامل 187 مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، 40 فقره آسانسور، 27 مورد تصادف، 26 مورد گیر کردن انگشتر، 22 فقره باز کردن درب، 8 مورد ریزش آوار، آبگرفتگی و سیلاب 6 فقره،  4 مورد عملیات غواصی، انفجار گاز 3 مورد، سقوط در چاه 3 مورد، سقوط از ارتفاع 3 مورد، خفگی و گازگرفتگی 2 مورد، یک مورد سقوط اشیاء و 16 فقره عملیات مربوط به سایر موارد بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حوادث رخ داده در شش ماهه نخست سال جاری 14 نفر از شهروندان سنندجی فوت شده و تعداد 24 نفر از آنان نیز دچار آسیب دیدگی شده اند.

وی تاکید کرد: تعداد 920 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در داخل محدوده شهر، 11  مورد در خارج از محدوده و 6 مورد نیز در روستاهای اطراف انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج همچنین یادآور شد: در این بازه زمانی 365 نفر نیز تحت آموزش قرار گرفته اند که شامل 305 نفر از همکاران بوده که تحت آموزش درون سازمانی و 60 نفر نیز از دیگر ادارات دولتی نیز تحت آموزش برون سازمانی قرار گرفته اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 2 =