گرد و خاک آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

شناسهٔ خبر: 52D0E97D -
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با نفوذ امواج کوتاه و ناپایدار جوی به منطقه، گرد و خاک آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی از جمله مهاباد را فرا گرفت.

به گزارش هاناخبر ، اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که فعالیت این امواج ناپایدار در جنوب استان تا روز چهارشنبه ادامه دارد اما بیشترین فعالیت این امواج در بعد از ظهرها به صورت وزش باد گاهی شدید و گرد و خاک با منشا داخلی است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت کیفیت هوا در این منطقه پایین می‌آید، اضافه کرد: با ورود این امواج ناپایدار جوی، دمای نیز کمی خنک‌تر می‌شود و طی این مدت دمای هوا در این مناطق بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۸ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =