زنگ ایثار ومقاومت در مدارس استثنایی کردستان نواخته شد

شناسهٔ خبر: 52D7C2DF -
در آستانه سال تحصیلی جدید مراسم نمادین بازگشایی مدارس و زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه استثنایی پارسا در سنندج نواخته شد.

به گزارش هاناخبر ،طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان صبح امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس استثنایی استان در مدرسه پارسا در سنندج  با تبریک آغاز سال تحصیلی جدیدو گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: تا کنون حدود یک هزار و 400 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان  ثبت نام کردند.

محمدی تلاش همسو ی دانش آموزان، خانواده ها و معلمان را در حوزه ی تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست وگفت: امسال با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تعلیم وتربیت را جزو حقوقه حقه انسانها برشمرد و گفت: متولیان تعلیم وتربیت ودست اندرکاران آموزش وپرورش باید زمینه ای را فراهم آورند تا دانش آموزان بتوانند استعدادها وتوانمندی های خود را بروز دهند.

محمدی افزود: این حق در مورد دانش آموزان استثنایی ویژه تر است چون استعداد وتوانمندی در دانش آموز با نیاز ویژه خاص ونهفته تر است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه در دانش آموزان استثنایی هم نیاز ویژه است وهم نحوه برآورده کردن آن ویژه تر است، افزود: در مدارس عادی استعداد دانش آموزان راحت تر تشخیص داده می شود.

محمدی تکلیف خدمت گزاران در آموزش وپرورش استثنایی را سنگین تر دانست و خدمت به دانش آموزان استثنایی را فرصتی مغتنم همراه با برکات معنوی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعلیم وتربیت نهادی ریشه دار است، آموزش وپرورش را مصداق اصلی اعمال تعلیم وتربیت عنوان کرد.

محمدی آموزش وپرورش را نهادی مهم، بزرگ وحساس دانست و افزود: اگر برنامه های آموزشی ویادگیری با روشن بینی اجرا شود و هدف ها به صورت قابل فهم وعملی طرح شود می توان بازده مدارس با نیازهای ویژه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

وی ضمن توصیه مطالعه و مهارت آموزی به دانش آموزان، آنان را سرمایه های اجتماعی آینده خواند وگفت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود تلاش داریم گامهای موثری در جهت پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت وخدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه برداریم.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی ادامه داد: تمهیدات مناسب برای ساماندهی معلمان، ثبت نام، توزیع کتب درسی دانش آموزان انجام گرفته تا سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه هدف تمامی نظام های آموزش وپرورش آماده کردن دانش آموز برای تبدیل شدن به شهروندی آگاه وکارآمد است، گفت: ضعف مهارت های زندگی در دانش آموزان با نیازهای ویژه می تواند منشا بسیاری از ناهنجاری های رفتاری در آنان باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی با تاکید بر این نکته که دانش آموزان با نیازهای ویژه باید نحوه زندگی را در جامعه ودر تعامل با همسالان خود بیاموزند، خاطر نشان کرد: باید فرصت های را مهیا کرد تا آنان علاوه بر کسب توانایی های تحصیلی ،مهارت های لازم را برای زندگی در جامعه کسب کنند.

محمدی اصل مهم در آموزش وپرورش استثنایی را شناسایی استعداد، توانایی وارتقای ظرفیت ها دانست وگفت: آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.

​​​​​​​

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 3 =