انتقاد شدید دو مسئول بوکانی از توزیع ناعادلانه آب در آذربایجان غربی/تشدید بیکاری در بوکان با حل نشدن مشکل تخصیص آب

شناسهٔ خبر: 52FD2D3F -
بی تردید آب یکی از مهمترین عوامل توسعه در هر نقطه جغرافیایی است و بوکان نیز این قاعده مستثنی نیست اما با بخش نامه جدیدوزارت نیرو کورسوی امید این شهرستان برای توسعه در بخش های مختلف نیز به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل می شود

به گزارش هاناخبر ،

طی دو دهه گذشته حوزه جنوبی دریاچه ارومیه همچون دیگر نقاط کشور با بحران شدید کم ابی و خشک سالی های پی در پی رو به رو بوده است تا جای که بسیاری از رودانه های دائمی این منطقه کاملا خشک و یا به رودخانه های فصلی تبدیل شده اند.

شهر بوکان نیز یکی از شهرهای حوزه جنوبی دریاچه ارومیه است که با مشکل جدی آب در حوزه های مختلف صنعتی، شرب و کشاورزی رو به رو است و همین مهم سبب شد تا دشت های این شهرستان از سوی وزارت نیرو به عنوان دشت های ممنوعه معرفی شوند.

بی تردید آب یکی از مهمترین عوامل توسعه در هر نقطه جغرافیایی است و بوکان نیز این قاعده مستثنی نیست اما با بخش نامه جدیدوزارت نیرو کورسوی امید این شهرستان برای توسعه در بخش های مختلف نیز به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل می شود

در همین رابطه دو مسئول بوکانی با انتقاد از این طرح این بخش نامه را عامل تشدید بیکاری در سطح شهرستان عنوان کردند.

لقمان خسروپور معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار شهرستان بوکان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان وضعیت توزیع آب در حوزه شرب ،صنعت و کشاورزی در بوکان را در مقایسه با دیگر شهرهای استان در گذشته را ناعادلانه دانست و گفت: در ادامه این مساله اعلام منطقه بوکان به عنوان دشت ممنوعه شرایط را برای کشاورزی ،صنعت و خدمات بسیار سخت کرده است .

وی افزود:اشتغال بدون تخصیص آب امکان پذیر نیست و همه طرحها نهایتاً به بن بست آب میرسد تا الان ‌هم با کمک آب شرب تخصیصی مشکلات تعدادی از متقاضیان برطرف شده اما در ادامه با توجه به ابلاغیه وزارت نیرو این کار امکان پذیر نیست برهمین اساس تلاشهای زیادی توسط فرمانداری برای تخصیص آب از محل واحدهای راکد و همچنین توافق با کارخانه سیمان کاوان آغاز شده و امیدواریم به زودی نتیجه دهد.

وی گفت: چنانکه مشکل تخصیص آب حل نشود بحران بیکاری در بوکان شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

در ادامه این جلسه «محمد یزدانپناه» بخشدار مرکزی توزیع عادلانه آب در سطح استان را تنها یک شعار دانست و گفت: تاوان این وضعیت را مردم شهرستان میدهند و باید این مساله به جد پیگیری شود.

وی افزود: نباید در حوزه آب خطاهای گذشته تکرار شود.

هر چند مسئولان بوکانی از وضعیت موجود گله مندند اما بی تردید در راستای برون رفت از مشکلات موجود باید راه کار های بسیار مهمی برای انبار غله استان و صنعتی ترین شهر منطقه اندیشه شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =