آمادگی بلاروس برای همکاری در حوزه حمل ونقل، معدن و تجارت منطقه آزاد ماکو

شناسهٔ خبر: 530F4CE3 -
سفیر کشور بلاروس برای همکاری در زمینه حمل ونقل، معدن و تجارت منطقه آزاد ماکو اعلام آمادگی کرد.

به گزارش هاناخبر ، دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس با حضور در غرفه منطقه آزاد ماکو و در دیدار با حسین گروسی در سومین روز نمایشگاه بین المللی اوراسیا با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو گفت: در این راستا در نظر داریم تفاهم نامه‌ای با منطقه آزاد ماکو با محوریت حمل و نقل، تجارت و معدن به امضا برسانیم. 

وی افزود: در کنار مناسبات تجاری و اقتصادی افزایش ارتباطات علمی و گردشگری بر اساس علاقه‌مندی که وجود دارد نیز باید افزایش یابد. 

سفیر بلاروس گفت: روابط بین ۲ کشور به طور فعال در تعاملات بین المللی نیز وجود دارد و این در حالی است که در سال گذشته میلادی تبادل تجاری بین ۲ کشور به میزان سه برابر افزایش پیدا کرده است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم گفت: از آنجایی که بلاروس توانمندی‌های قابل توجهی در حوزه ترانزیت و حمل نقل و معدن دارد، فعالیت مشترک در این حوزه در منطقه آزاد ماکو می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد. 

وی با اشاره به تلاش روزافزون این منطقه برای توسعه جذب سرمایه داخلی و خارجی در منطقه گفت: به همین منظور، یک ماه قبل نیز با معاون اقتصادی منطقه آزاد مینسک تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 2 =