کاهش ۳۳ درصدی حوادث ناشی از کار منجر به فوت در خراسان شمالی

شناسهٔ خبر: 531CB587 -
نباتیان از کاهش ۳۳ درصدی حوادث ناشی از کار منجر به فوت طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.

به گزارش هاناخبر ، نباتیان مدیر روابط کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴ نفر از کارگران شاغل در کارگاه‌های خراسان شمالی دچار حادثه منجر به فوت شدند که ۳ مورد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۷ نفر) کمتر بود.

نباتیان افزود: کاهش حوادث ناشی از کار، مستلزم بهره‌وری نیروی کار، افزایش ایمنی محیط‌های کاری و نیز ارائه آموزش‌های لازم است.

او  خاطر نشان کرد: بیشترین حوادث منجر به فوت در کارگاه‌های ساختمانی و عملیات عمرانی روی داده است و لازم است کلیه عوامل اجرائی اعم از صاحبان کار، کارفرمایان، مجریان، پیمانکاران، مهندسین ناظر در خصوص رعایت مقررات و آئین نامه‌های مربوطه و فراهم نمودن امکانات لازم بخصوص تجهیزات حفاظت فردی و نظارت بر کار کارگران در خصوص رعایت مقررات ایمنی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نباتیان گفت: در جهت کاهش حوادث ناشی از کار و سالم‌سازی محیط‌های کاری، در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۵ هزار و ششصد نفر ساعت آموزش ویژه کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های سطح استان بصورت مجازی و حضوری برگزار شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =