امسال طرح هادی در ۷۸ روستای کرمانشاه اجرا می‌شود

شناسهٔ خبر: 5335BC79 -
مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: امسال اجرای طرح هادی را برای ۷۸ روستا داریم که ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص یافته است.

به گزارش هاناخبر ،بابک عاطفی امروز در کرمانشاه، اظهار داشت: بنیاد مسکن از ۲۱ فروردین‌ماه سال ۵۸ به فرمان (ره) برای تامین مسکن محرومان تاسیس شد و از آن زمان تاکنون در امر ساخت مسکن محرمان اقدام می‌کند.

وی اجرای طرح‌های هادی و ساخت مسکن محرومان در روستا را در قالب یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ملاک اجرای طرح هادی براساس سلسله مراتب جمعیتی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، یعنی هر چه تعداد خانوار و تعداد جمعیت بیشتر باشد در اولویت قرار دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به تهیه و اجرای طرح‌های عادی را در ۲ هزار و ۵۱۵ روستای دارای سکنه استان، گفت: یک‌هزار و ۷۱۵ از این تعداد جمعیتی بالای ۲۰ خانوار دارند که در ۹۱۸ روستا (معادل ۵۱ درصد روستاهای بالای 20 خانوار ) طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم که طرح هادی را در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سریع‌تر زمان مکمن اجرا کنیم، گفت: امسال اجرای طرح هادی را برای ۷۸ روستا داریم که ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص یافته که ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار استانی و مابقی اعتبارات ملی است که ۵۰ درصد تخصیص یافته و ۳۱ روستا هم را شروع شده که تا پایان سال مالی(۳۱ تیرماه) قطعا انجام می‌شود.

عاطفی ادامه داد: البته اعتبارات قیر رایگان هم داریم که در صورت اختصاص می‌توانیم امسال علاوه بر این تعداد طرح هادی را برای ۵۰ روستای دیگر اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی استان برابر میانگین کشوری پیش می‌رود، گفت: در اجرای طرح هادی فاضلاب اجرا نمی‌شود؛ کانال و جوی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی ایجاد می‌شود تا آب سطح راه جمع نشود که بعد از آن جدول‌گذاری و آسفالت صورت می‌گیرد، شایان ذکر است که اجرای طرح در داخل روستا وظیفه ما است نه خارج از روستا.

عاطفی به محدودیت اعتبارات برای اجرای طرح هادی اشاره و بیان کرد: به‌علت محدودیت اعتبارات نمی‌توانیم به طور کامل طرح هادی را در روستا پیش ببریم، مسیرهای اصلی و اسکلت اصلی روستا را در دو سه فاز  اجرا می‌کنیم تا مسیرهای و معابر فرعی را مردم با کمک خود و دهیاری‌ها تکمیل کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =