۱۸۹دانش آموز کردستانی متقاضی جهش تحصیلی شدند

شناسهٔ خبر: 53443FFE -
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی هوش ۱۸۹ دانش آموزمقطع ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی در سال تحصیلی 1403-1402 خبر داد .

به گزارش هاناخبر ،طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: 189 دانش آموز متقاضی جهش، در آزمون تست هوش شرکت کردند که 59 نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب و 130 دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

محمدی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب ومتخصص انجام شد، افزود: سه پایگاه تخصصی در شهرستان های سنندج، قروه و سقز برای اجرای برنامه جهش در استان اختصاص یافت.

وی اظهارکرد : دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند واگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده وبه پایه بالاتر می روند.

وی عنوان کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه های اول به سوم ، دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم انجام شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

محمدی تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه اغلب صاحب نظران تعلیم وتربیت موافق جهش تحصیلی بی رویه کارشناسی نیستند، از والدین تقاضا کرد با در نظر گرفتن تأثیرات ذهنی وروانی جهش تحصیلی بر رشد وپیشرفت تحصیلی فرزندانشان تصمیم گیری مناسبی داشته باشند.

محمدی در ادامه با اشاره به آمارشرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی 1402-1401 گفت: 224نفر دانش آموز متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کردند که 130 نفر از آنان حد نصاب لازم را کسب کردند.​​​​​​​

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =