پرده برداری از تخلفات چندین میلیاردی در شهرداری سقز

شناسهٔ خبر: 53711968 -
رییس شورای اسلامی شهر سقز ضمن پرده برداری از تخلفات چندین میلیاردی در شهرداری گفت:دستهای پشت پرده افراد مسئول و صاحب نفوذ نامحسوس بر سر راه استیفای حقوق حقه مردم سقز وجود دارد.

سردار دوغی صبح روز شنبه 12 خردادماه 97 در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هاناخبر اظهار کرد: معتقدم امروز باید صدای مطالبه گری شهروندان را بشنویم قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد. در مدت سپری شده از مسئولیت شورای شهر پنجم و شهردار منتخب آن انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده و آن گونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال باشد عمل نکرده است.

برخی از پاسخ های شهردار سقز قانع کننده نبود

دوغی ادامه داد: تا این لحظه عملکرد نه چندان مطلوب مجموعه شهرداری باعث شده است در برخی حوزه‌های عمومی با نارضایتی شهروندان مواجه شود و در این زمینه حوزه مدیریت شهری خالی از اشکال و ضعف نیست.

رییس شورای اسلامی شهر سقز افزود:  چندی است که اکثر شهروندان سقزی از عدم توجه شهرداری به وضعیت عمومی شهر گله‌مند هستند، اگر واقع گرا باشیم تداوم چنین وضعیتی  همه شهروندان را به ستوه خواهد آورد و در همین راستا اعضای شورای شهر طرح سوال در 16 بند از دکتر چیا صالحی بابامیری شهردار فعلی سقز را در دستور کار خویش قرار دادند.

وی تاکید کرد : هر 7 نفر از اعضای شورا معتقدند برخی پاسخ های شهردار سقز قانع کننده نبوده و رضایتی از آن حاصل نشده است و در نهایت شهردار سقز باید تا بازه زمانی مشخص که اوایل مرداد 97 ماه است پروژه های مصوب شورا را حداقل به 50 درصد پیشرفت فیزیکی برساند

وی گفت: وضعیت آسفالت بسیاری از مناطق شهری بغرنج است از جمله مهمترین این پروژه ها بلوار 24 متری میدان مکریان،آسفالت ورودی بوکان به سقز،ورودی تازآباد، مقداد ،بفران،و مابقی خیابانها و مناطق شهری است و ما معتقدیم که مجموعه شهرداری سقز در راستای بهبود وضعیت شهری اقدام بایسته و شایسته باید انجام دهد.


فساد اداری سازمان یافته در شهرداری سقز

دوغی در ادامه گفت: متاسفانه فساد سازمان یافته اداری در بسیاری از شهرداری های کشور وجود دارد و شهرداری سقز نیز از چنین موضوعی مبرا نیست در حال حاضر و با وجود حضور عده قابل توجه اکثریتی از کارکنان خدوم، متعهد و اخلاقگرا در لایه‌های مختلف مدیریتی و کارشناسی در شهرداری سقز متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم دستهای پنهانی در شهرداری این شهر وجود دارد  و یکی از اصلی‌ترین علل نارضایتی مردم، فساد اداری و مالی حاکم بر این سازمان و زیرمجموعه‌های آن است که طی سنوات گذشته نه تنها ریشه‌کن نشده، بلکه دامنه آن وسعت نیز داشته است.
 رییس شورای اسلامی شهر سقز افزود: این وضعیت از دوره های گذشته در اثر نبود نظارت موثر و قوی توسط شوراها و سایر نهادهای نظارتی، ضعف و نقایص موجود در قوانین، مقررات، رویه‌ها، گردش کار، نوع طراحی فرآیندها و نبود سامانه‌های کنترل داخلی از یکسو و محرمانه تلقی کردن بودجه و گزارش‌های مالی و عملکرد شورا و شهرداری از سوی دیگر به ارث رسیده است و ما در دوره پنجم شوراها نه تنها از تشدید آن جلوگیری بعمل آوردیم بلکه در این زمینه توانستیم با همراهی و همکاری کامل شهردار فعلی و حتی نهادهای امنیتی و نظارتی در مقابل این فساد اداری اهتمام ورزیده و بخش قابل توجهی از آن را بازگشت داده و در چندین مورد نیز در حال دادخواست و تامین دلیل هستیم.

تخلفات چندین میلیاردی در شهرداری سقز

سردار دوغی تصریح کرد: بر اساس گزارش رسمی سازمان بازرسی کشور در مورد ارزیابی عملکرد سالهای 93 تا 95 شهرداری سقز، در بخش های زیادی مسایل مالی کلانی مطرح بوده است که یکی از آنها تفاوت و تناقض چندین میلیارد تومانی در یکی از پروژه های شهرداری بوده است که برای آن تامین دلیل انجام شده است و در حال تنظیم دادخواست جهت ارائه به دادگاه هستیم. تنها در این پروژه قریب چندین میلیارد تومان حق شهرداری و شهروندان تضعیف شده است و در مواردی دیگر ما توانسته ایم اعاده بخشی از حق و حقوق شهروندان را انجام دهیم.

کارشکنی های دست های پشت پرده در پرونده یکی از شهرکهای سقز

وی با اشاره به گزارش سازمان بازرسی از یکی از شهرکهای سقز، گفت: یکی از مهمترین نمونه های تضییع حقوق شهرداری در شهر سقز به 6 سال قبل برمی گردد که متاسفانه دستهایی پشت پرده که در حال حاضر مسئول و دارای قدرت و نفوذ هستند نا محسوس در برابر مشخص شدن آن مقاومت می کنند و با کارشکنی های فراوان اجازه بررسی موضوع و به جریان انداختن پرونده را تحت هیچ شرایطی نمی دهند که در این میان سازمان بازرسی کشور نیز مساله را پیگیری کرده و تحت عنوان معامله باخت باخت برای شهرداری سقز از آن نام برده است.

وی اضافه کرد: دستهای برخی افراد مسئول و صاحب نفوذ نا محسوس در پشت پرده بر سر راه استیفای حقوق حقه مردم سقز وجود دارد که امیدواریم درایت و پشتیبانی نهادهای نظارتی کوتاه کننده آنها باشد.

هفته فرهنگی سقز برگزار می شود

 سردار دوغی گفت: شورا در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری  مانند مولودخوانی، تجلیل از نفرات برتر کنکور، فيلم كوتاه، كاريكاتور،تجلیل از مفاخر فرهنگی و ادبی، نقاشی با رؤياهای كودكانه، جشنواره خط تحريری، نمايشگاه عكس‌های قديمی سقز، تئاتر، حمايت از چاپ كتب نويسندگان و رونمايی از چندین کتاب، جشنواره جايزه ادبی به نام شيخ حسن مولان‌آباد و … عملکرد مطلوبی داشته است و برخی از اقدامات در دستور کار هستند.

رییس شورای شهر سقز از برگزاری هفته فرهنگی سقز در 4 آیتم خبرداد و افزود: در هفته فرهنگی مسابقات قرآن در سه بخش حفظ، قرائت و ترتیل، تئاتر شهروند، فیلم کوتاه و کاریکاتور شهروند در تیرماه 97 برگزار می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =