سلامت ۵۷ هزار کودک چهار تا ۶ سال کردستانی سنجش می شود

شناسهٔ خبر: 537125D2 -
رئیس آموزش و پرورش کردستان گفت: پیش بینی می شود در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۵۷ هزار کودک چهار تا ۶ سال استان مورد سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

به گزارش هاناخبر ، طالب محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه سنجش سلامت در ۲۰ مرکز جامع استان با حضور نیروهای تخصصی آغاز شده است و در رویکرد جدید خود به دنبال احصاء بانک اطلاعاتی جامعی از مشکلات ورودی‌های تعلیم و تربیت است.

وی به نحوه عمل اولیاء و مراجعه برای سنجش اشاره کرد و افزود: فرآیند نوبت‌دهی و ثبت اطلاعات نوآموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اولیاء برای دریافت نوبت سنجش کودکان خود می توانند به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

رئیس آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: اولیای نوآموزان پس از پرداخت هزینه سنجش به مبلغ ۶۰۰ هزار ریال، در نوبت مقرر به مراکز جامع سنجش استان مراجعه می‌کنند.

وی برنامه سنجش را یکی از گلوگاه‌های اصلی تاثیرگذار در آموزش دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: شناسایی به موقع مشکلات و نارسایی‌ها به منظور مداخله به‌ هنگام و جای‌دهی فرد در سیستم آموزشی، از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

محمدی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی ۳۰ هزار و ۵۸۱ نوآموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در۲ نوبت، اظهار کرد: از مهرماه تا پایان آذر ۱۴۰۱، هشت هزار و ۳۲۵ نوآموز و از دی‌ماه تا پایان شهریور ۱۴۰۲، تعداد ۲۲ هزار و ۳۵۶ نوآموز استان از طریق پایگاه‌های سلامت و آمادگی تحصیلی در استان مورد سنجش قرار گرفتند.

وی در ادامه خواستار لزوم تجهیز هرچه بیشتر و افزایش نیروی انسانی مراکز جامع سنجش شد و افزود: افزایش مشمولان طرح سنجش، مستلزم نگاه ویژه‌ به فراهم کردن لوازم و تجهیزات است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 2 =