مایک پومپئو در ورشو پیمان نظامی جدیدی با لهستان امضاء کرد

شناسهٔ خبر: 537C40DB -
این توافق به آمریکا اجازه خواهد داد که بخشی از سربازان این کشور را که تاکنون در خاک آلمان مستقر بودند به لهستان بفرستد

به گزارش هاناخبر ،مایک پومپیو، وزیرخارجه آمریکا با سفر به ورشو یک قرار داد نظامی جدید با لهستان امضاء کرده که به موجب آن بخشی از سربازان آمریکایی مستقر در آلمان به این کشور در شرق اروپا منتقل خواهند شد. قرار است تعداد نظامیان آمریکا در لهستان به ۵۵۰۰ نفر افزایش یابد و گفته شده در موارد ضروری تعداد این سربازان می تواند تا ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

ماریوسز بلاچزک، وزیر دفاع لهستان و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه ۱۵ مرداد این توافق نظامی را در ورشو، پایتخت لهستان، امضاء کردند.

این توافق به آمریکا اجازه خواهد داد که بخشی از سربازان این کشور را که تاکنون در خاک آلمان مستقر بودند به لهستان بفرستد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بارها از آلمان خواسته بود سهم مشارکت خود در سازمان دفاعی آتلانتیک شمالی، ناتو، را افزایش دهد.

او ماه گذشته رسما اعلام کرد که با توجه به افزایش نیافتن میزان مشارکت آلمان در ناتو مطابق انتظارات واشنگتن، هزاران نظامی ارتش آمریکا را از خاک آلمان خارج می‌کند.
 

آمریکا ۱۲ هزار نیروی نظامی خود را از آلمان خارج می‌کند
این تصمیم آمریکا نگرانی ها در میان اعضای ناتو را افزایش داده. آنها بیم آن دارند که با خروج نیروهای آمریکایی روسیه به فکر قلمروگشایی بیفتد.

اما آمریکا می‌گوید قرارداد همکاری‌های پیشرفته (ای‌دی‌سی‌ای - EDCA) به تحکیم مواضع اروپا علیه روسیه کمک خواهد کرد.

آندژی دودا، رئیس جمهور راست‌گرای لهستان روز شنبه به هنگام امضای این توافقنامه میان وزیر خارجه آمریکا و وزیر دفاع لهستان از آن به عنوان "ضمانت اجرایی مضاعف و گارانتی تکمیلی یاد کرد که نیروهای ارتش لهستان را دوشادوش نیروهای آمریکایی به مقابله با تهدیدها خواهد فرستاد.

"این توافق امنیت کشورهای این منطقه از اروپا را افزایش خواهد داد."

در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی در مقر فرماندهی این نیروها در لهستان حضور دارند و مطابق توافقنامه نظامی روز شنبه قرار است ۴۵۰۰ نیروی دیگر هم از آلمان به این کشور در اروپای شرقی بروند.

ماه گذشته پنتاگون تایید کرد که بنا به دستور آقای ترامپ بنا دارد ۱۲۰۰۰ از ۳۸۰۰۰ نیروهای نظامی خود در آلمان را در نقاط مختلف اروپا جابجا کند. واشنگتن این اقدام را "استراتژیک" توصیف کرده است.

علاوه بر لهستان، قرار است ۶۴۰۰ سرباز آمریکایی هم از آلمان به ایتالیا و بلژیک جابجا شوند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 2 =