سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

غربالگری ۴۰۵ هزار نفر در استان ایلام در «پویش ملی سلامت»

شناسهٔ خبر: 53845A0B -
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از غربالگری ۴۰۵ هزار نفر در استان ایلام در «پویش ملی سلامت» خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، هدایت حیدری‌زاده ظهر شنبه در خصوص آخرین آمار اجرای «پویش ملی سلامت» در سطح استان، اظهار داشت: ۴۰۵ هزار ۸۹۸ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح استان ایلام، غربالگری شده‌اند که معادل بیش از ۹۱.۳ درصد جمعیت افراد بالای ۱۸ سال استان است.

وی افزود: از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت تا امروز، ۷۴ هزار و ۴۱۸ نفر مشکوک به پیش فشاری خون و ۲۰ هزار و ۱۵۹ نفر مشکوک به پیش دیابت شناسایی شدند.

حیدری‌زاده تصریح کرد: همچنین ۹ هزار و ۲۵۷ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۵ هزار و ۶۸۱ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه دیابت و پرفشاری خون به عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته، اظهار داشت: مردم استان ایلام با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن آن، مصرف پروتئین بالایی دارند که عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم محسوب می‌شوند و ممکن است میزان بروز این بیماری‌ها در این استان افزایش یابد که به همین دلیل درصد موارد مشکوک به دیابت در استان ۱.۴ درصد و در کشور ۱.۲ درصد است و همچنین درصد موارد مشکوک به فشارخون بالا ۲.۳ درصد و در کشور ۱.۹ درصد است.

گفتنی است؛ منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =