روایت دیگری از خط ثلث در کردستان

شناسهٔ خبر: 539229D4 -
نخستین نمایشگاه انفرادی خط ثلث آثار «رضا حاتمیان»، با عنوان «خط ثلث به روایتی دیگر» از 18 تا 24 تیرماه 96 در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شود.

به گزارش هاناخبر ،رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آثار رضا حاتمیان در زمینه خط ثلث به عنوان اولین نمایشگاه اختصاصی این هنرمند در معرض نمایش علاقمندان قرار می‌گیرد.

امین مرادی افزود: در این نمایشگاه 50 تابلوی خوشنویسی خط ثلث حاصل دو سال اخیر فعالیت هنری این هنرمند با عنوان بداهه نویسی شعر فارسی جلوه‌ای دیگر از این هنر زیبا را در معرض دید علاقه مندان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خط ثلث یکی از شیوه‌های بسیار مهم در خوشنویسی اسلامی و یکی از خطوط ششگانه است، تصریح کرد: این خط با ساختاری ایستا و موقر، بیشتر در تزئین کتاب‌ها و کتیبه‌ها به‌کار رفته‌است و برای نخستین بار این هنرمند خوش ذوق اشعار فارسی را به صورتی زیبا به رشته تحریر در آورده است.

این نمایشگاه ساعت 18 روز یکشنبه 18 تیرماه 96 افتتاح و همه روزه از ساعت 10 تا 12 و 17 تا 20 در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج میزبان علاقه مندان است.

رضا حاتمیان متولد سال 1353 در کوهدشت لرستان است که در سال 1370 به عرصه خوشنویسی روی آورده است و تاکنون در جشنواره‌های مختلفی موفق به کسب عناوین برتر شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =