شیب تند افزایش بیماران سرپایی کرونایی در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 545ADE82 -
دبیر قرارگاه دانشگاهی کرونا در آذربایجان غربی از افزایش تصاعدی بیماران سرپایی کرونایی در استان خبرداد.

به گزارش هاناخبر ،

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص وضعیت کرونا در استان با بیان اینکه سویه غالب در کشور و استان ،سویه اُمیکرون است، افزود:  ۷۰ الی ۸۰ درصد موارد را شامل می شود و دلتا در رتبه بعدی قراردارد.

وی بااشاره به اینکه به طور جدی درگیر موج ششم کرونا شده ایم،اظهار کرد: بیماران سرپایی با شیب تند و تصاعدی در حال افزایش و بیماران بستری و فوتی فعلا با شیب ملایم رو به افزایش است.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه ۳۰۰ بیمار سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند، از ثبت ۳۳۳ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و افزود:  تاکنون ۳۲۷ هزار و ۲۷۶ نفر در استان به کرونا مبتلا شده و ۷۲۶۴ نفر فوت کرده اند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کرونا در استان با اشاره به اینکه فعلا اکثر بیماران بی علامت و یا دارای علائم خفیف هستند، یادآور شد: آبریزش ، سردرد ، تب خفیف ،سرفه ،عطسه، کوفتگی و خستگی از علائم شایع است.

موسوی خاطرنشان کرد: نمونه های بررسی شده در برخی از مسافران مرزی استان، صد درصد اُمیکرون بوده است.

وی تاکید کرد: آموزش و قرنطینه نقش اساسی در مدیریت این موج را دارد.

این متخصص عفونی افزود: مدیریت درمانگاه ها و بیمارستان ها باید به طور جدی در دستور کار باشند و آمادگی صد در صد خود را جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند.

وی بابیان اینکه گرفتاری کودکان ،بستری و فوت آنها چالش اساسی در این موج خواهد بود،  گفت: درصد بیماران بسیار فراتر از موج پنجم خواهد بود و درصد بستری و فوتی ها حداقل در حد موج پنجم را خواهیم داشت.

موسوی بااشاره آخرین وضعیت واکسیناسیون نیز افزود: تاکنون ۵ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۶۳ دُز واکسن کرونا به گروههای هدف در استان تزریق شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 7 =