انسداد ۴۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان در سال 99

شناسهٔ خبر: 549463BA -
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سال گذشته ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در مناطق مختلف استان شناسایی و مسدود شده است.

به گزارش هاناخبر ،

عرفان مومن‌پور با بیان اینکه با انسداد این تعداد چاه، هفت میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی استان برگشت داده شده است، اظهار کرد: با کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به حفر چاه کنند به شدت برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۴ هزار حلقه چاه آب مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری در استان کردستان وجود دارد، افزود: به دنبال شناسایی چاه های غیر مجاز حفر شده در استان هستیم تا با انسداد آنها از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی جلوگیری شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: این شرکت سال گذشته برای اجرای فعالیت‌های احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

مومن‌پور خواستار استفاده صحیح از منابع آب زیرزمینی توسط بهره‌برداران به ویژه در مناطق شرقی استان شد و یادآور شد: برداشت غیر اصولی از سفره‌های آب زیرزمینی موجب تغییرات فیزیکی در آبخوان‌های استان می‌شود که این تغییرات غیرقابل جبران است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 7 =