کارشناس هواشناسی مطرح کرد؛

کاهش زودهنگام دما در کشور؛ استان‌های شمالی بارانی می‌شوند

کارشناس هواشناسی گفت: پیش‌بینی می‌شود تهران طی روزهای آینده دمای ۲۷ درجه داشته باشد اما به طور کلی در کل کشور حدود ۳ الی ۴ درجه کاهش دما خواهیم داشت.

به گزارش هاناخبر ، فریبا گودرزی، کارشناس هواشناسی درباره تغییر هوای کشور گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که بارش‌های زودهنگام و تغییر دما و سرمای زودهنگام داشته باشد؛ امیدواریم امسال بارش‌های بسیار خوبی و بسیاری داشته باشیم تا بتواند خشکی‌های قبل را جبران کند و ذخایر آبی ما را افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود امروز در بیشتر بخش‌های کشور شرایط پایداری داشته باشیم.

گودرزی درباره شرایط جوی بعدازظهر شنبه ۸ مهر گفت: انتظار داریم از بعدازظهر امروز در قسمت‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد وزش باد شدید و تغییر آب و هوا باشیم. از فردا و پس‌فردا نیز با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب باری دیگر در بخش‌های آذربایجان و اردبیل رگبار، باران و وزش باد را داریم.

وی افزود: این روند تا روز سه‌شنبه ادامه دارد و بارندگی‌ها حتی تا چهارمحال‌بختیاری و کهگیلویه بویر احمد ادامه پیش می‌رود. به طور کلی بارش‌ها تا آخرین روزهای هفته ادامه دارد و در نهایت کاهش دمای هوا را نیز داریم. افرادی که می‌خواهند به شمال کشور سفر کنند حتماً باید به طور آماده سفر خود را آغاز کنند چرا که بارنندگی‌های شدید می‌توانند دید رانندگان را مختل کنند.

گودرزی در ادامه درباره کاهش دما در سطح کشور اظهار داشت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز نیز وزش باد دیده می‌شود؛ پیش‌بینی می‌شود تهران طی روزهای آینده دمای ۲۷ درجه داشته باشد اما به طور کلی در کل کشور حدود ۳ الی ۴ درجه کاهش دما خواهیم داشت. پیش بینی می‌شود تهران این هفته شاهد بارندگی نباشد اما این بارش‌ها هفته‌های آینده به تهران می‌آیند.

کارشناس هواشناسی که با برنامه صبح بخیر ایران گفت و گو کرده بود؛ در رابطه با شرایط وزش باد توصیه کرد: به دنبال افزایش وزش باد توصیه می‌کنیم کشاورزان عملیات سم‌پاشی انجام ندهند. دانش‌آموزان و محصلان نیز به هنگام مدرسه رفتن باید پوشش مناسبی داشته باشند و کفش‌های ضدآب بگیرند چرا که امسال بارش‌های بسیاری داریم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =