بارش‌ها در کردستان تا اوایل روز دوشنبه ادامه دارد

شناسهٔ خبر: 54F1FFC3 -
معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: سامانه فعال بارشی که از روز پنجشنبه در استان آغاز شد تا صبح دوشنبه ادامه دارد و برای اواسط هفته جاری (روزهای دوشنبه و سه‌شنبه) شرایط یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی تا صبح روز دوشنبه هفته جاری به تناوب شاهد عبور امواجی از نیمه غربی کشور هستیم که موجب افزایش پوشش ابر، مه و وزش باد، در بعضی از ساعات بارش باران و برف و در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان کولاک خواهد شد.

وی افزود: انتظار می‌رود در مجموع مقدار بارش‌ها در نیمه جنوبی و غربی استان همچون شهرستان‌های کامیاران، دهگلان، بیجار، سنندج، قروه، سروآباد، مریوان، بانه و نیمه غربی شهرستان سقز و نیمه جنوبی شهرستان دیواندره نسبت به سایر نواحی قابل توجه تر باشد و این شرایط می تواند سبب مشکلاتی در رفت و آمدهای بین شهری و روستایی در مناطق یاد شده شود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه از میزان بارش‌ها کاسته شده، ولی از بعدازظهر سه شنبه ناپایداری‌های جوی تقویت شده و شرایط برای بارش فراهم خواهد بود.

به گفته وی از لحاظ دمایی نیز بتدریج تا اواسط هفته آینده میانگین دمای شبانه روزی ۴ تا ۶ درجه کاهش داشته و هوا سردتر خواهد شد و یخبندان صبحگاهی بخصوص برای صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه بر سطح منطقه حاکم می شود.

پناهی در ادامه به میزان بارش‌ برف در شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و گفت: ارتفاع برف در زرینه هشت سانتی‌متر، بیجار ۶ سانتی‌متر، هزارکانیان پنج سانتی‌متر و قروه ۲ سانتی متر بود.

وی اظهار کرد: همچنین در شبانه‌روز گذشته بهارستان با منفی سه درجه و سلین با ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین ۲ و هفت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =