مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

کاهش ۹۰ درصدی میانگین بارندگی‌های کرمانشاه در سال جاری

شناسهٔ خبر: 551A1117 -
مدیرکل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به کاهش و افت شدید بارش‌ها در فصل پاییز از کاهش ۹۰ درصدی میانگین بارندگی‌های کرمانشاه در سال جاری خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت بارندگی‌های استان کرمانشاه در سال جاری، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده بارش‌ها برای امسال در فصل پاییز روند کاهش داشته است.

وی افزود: طبق بررسی‌ها بارش‌های فصل پاییز از حد معمول هر ساله نیز کمتر بوده و احتمالاً تا پایان آذر ماه نیز بارش‌های مؤثر و چشمگیر را نخواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه می‌توان به بارش‌های فصل زمستان امیدوار بود، تصریح کرد: با وجود اینکه پاییز امسال شاهد کاهش بارندگی‌ها بودیم اما برای فصل زمستان پیش‌بینی بارندگی‌ها به حد نرمال و قابل قبولی خواهد بود.

دولتشاهی خاطرنشان کرد: تاکنون در شهر کرمانشاه تنها شاهد ۰.۲ میلی‌متر بارندگی بودیم که با کاهش ۱۰۰ درصدی بارش‌ها در بلند مدت و نیز کاهش ۹۹ درصدی بارندگی‌ها به طور کلی روبه‌رو هستیم.

وی به بارش‌های رخ داده در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال زارعی که از مهرماه آغاز شده تاکنون به طور میانگین ۶ میلی‌متر بارش در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این میزان بارندگی‌ها از ابتدای مهرماه تاکنون نسبت به سال گذشته حدود ۸۵ درصد و در مقایسه با بلند مدت بیش از ۹۰ درصد کاهش مشاهده می‌شود.

دولتشاهی به بیشترین بارندگی‌ها در شهرستان‌های استان کرمانشاه اشاره و اضافه کرد: بیشترین بارندگی‌ها تاکنون برای شهرستان‌های گیلانغرب با ۱۷ میلی‌متر بارندگی، پاوه با ۱۵.۲ میلی‌متر و سرپل‌ذهاب با ۱۴ میلی‌متر بوده است.

وی در پایان از ورود جوی ناپایدار به استان کرمانشاه یاد کرد و تاکید کرد: این سامانه بارشی از روز سه‌شنبه وارد جو استان کرمانشاه خواهد شد و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت اما بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه پیش بینی شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 5 =