معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

ویژگی‎های مهم شهرستان دیواندره برای تبدیل به پایلوت اقتصادی کشور

شناسهٔ خبر: 5527E81F -
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، شهرستان دیواندره را مستعد برای تبدیل شدن به پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور ارزیابی کرد.

به گزارش هاناخبر ،دکترحسین فیروزی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دیواندره که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: با توجه به منابع طبیعی و ویژگی های مردم در بهره برداری بهینه از منابع موجود این شهرستان دارند می توانند نمونه ای موفق از اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را ارایه دهند.
وی وظیفە دولت را تامین زیرساخت های مناسب برای به حرکت درآمدن چرخ های توسعە دانست و گفت: علی رغم هزینەهایی که در سالیان گذشتە در برخی پروژەها نظیر سد سیازاخ صورت گرفتە هنوز زنجیره ارزش اقتصادی آن تکمیل نشده است.
فیروزی با بیان اینکه در سد سیازاخ میلیاردها تومان برای تکمیل سازه سد هزینه شده اما عملا حبس سرمایه انجام گرفته است افزود: بعد از گذشت سالها هنوز از آب ذخیرە شده در پشت سد نه برای کشاورزی و نه برای دامپروری استفادەای نشده و این به معنی هدر رفت سرمایه ملی است.
وی با بیان اینکە سد سیازاخ و تکمیل پروژەهای پایین دستی در کوتاه مدت می تواند درآمد شهرستان را دو برابر کند گفت: در پایین دست و در هر دو طرف سد جمعا حدود ۲۷ هزار هکتار زمین مرغوب و دارای شیب مناسب وجود دارد کە می تواند مورد بهرەبرداری کشاورزان قرار بگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از دیگر استعدادهای شهرستان دیواندره را ظرفیت تولید گوشت قرمز برای کشور دانست و اضافە کرد: سالانە کشور ما ۱۲۰هزارتن گوشت قرمز وارد می کند و به جرات می توان گفت به شرط فراهم شدن زمینه مناسب بخش بزرگی از این نیاز کشور در این شهرستان تامین خواهد شد که خود نمونه ای برجسته از اقتصاد مقاومتی است.
وی همچنین خواستار حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان شد و گفت: هم اکنون درشهرستان دیواندره عملیات احداث کارخانه سیمان با هدف صادرات در دست اجرا است و سرمایه گذار آن تاکنون ۲۰ میلیارد تومان در آن هزینه کرده است و انتظار داریم با کمک نمایندگان زمینه حضور شریک خارجی آن نیز فراهم شود.
وی ادامه داد: برای تسریع در اجرای پروژه ها، همکاری بانک ها در سرعت بخشی به پرداخت تسهیلات ضرورت دارد.
حسین فیروزی در ادامه سخنان خود حضور سه روزه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در استان و برگزاری جلسات متعدد در شهرستانها را فرصتی مغتنم برای بیان نیازمندی های استان برشمرد و گفت: کمیسیون برنامه و بودجه معماران توسعه کشور هستند و ما نیز همچون استانی که در حاشیه توسعه قرار گرفته ایم انتظار داریم در این کمیسیون بە توسعه متوازن استان ما و دیگر استان‌های حاشیه ای توجه ویژه شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 4 =