دمای هوا در آذربایجان‌غربی تا ۴ درجه افزایش یافت

شناسهٔ خبر: 556565D9 -
رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با حاکم شدن جوی آرام و پایدار در منطقه، دمای هوا در آذربایجان‌غربی ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش یافت.

به گزارش هاناخبر ، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی چند روز آینده هوای این منطقه پایدار و بهاری خواهد بود و علاوه بر آن دمای هوا نیز به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده و این روند افزایش دما نیز تا پایان هفته تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه از روز جمعه امواج ناپایدار بارشی وارد منطقه می‌شود اضافه کرد: فعالیت این امواج به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران تا اواخر روز شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت که بیشترین فعالیت آن برای شهر‌های نوار غربی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته نقده با حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و ۱۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی در مهاباد نیز افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۰۳ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه با ۱۲۳ میلی‌متر بارندگی پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته است و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳ درصد کاهش دارد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 4 =