سرپرست مرکز بهداشت مهاباد؛

طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در مهاباد

شناسهٔ خبر: 559AFC6B -
در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و اصناف در طول 12 ماه سالجاری از ۱۲ هزار و ۵۳۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد.

به گزارش هاناخبر و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد، سرپرست مرکز بهداشت مهاباد اظهار کرد: در طول اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی 22 کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۹ تیم دو نفره بازرسی سیار از ساعت هشت صبح تا هشت شب و با همکاری ادارات جهاد کشاورزی، اصناف، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، شهرداری و اماکن بر مراکز فوق نظارت داشتند.

دکتر علیزاده آذر افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و اصناف در طول 12 ماه سالجاری از ۱۲ هزار و ۵۳۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که در نتیجه آن 20 تن مواد غذایی کشف و ضبط و معدوم شد،17 واحد صنفی شامل نانوایی، یخ فروشی، قنادی، تالار پذیرایی و کبابی پلمب شده است، برای ۹۸۷ نفر اخطاریه بهداشتی صادر و ۳۵۸ واحد صنفی جهت معرفی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در طول این مدت 20 تن مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای در سطح عرضه کشف و ضبط و با دستور مقام قضایی معدوم شد که شامل 6 تن روغن غیر قابل مصرف و 14 تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته به ارزش 5 میلیارد ریال بود.

دکتر علیزاده آذر یادآور شد: در این مدت، یک هزار متر مربع مزرعه سبزی به علت استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری تخریب شده و ۲ هزار و ۳۰۰ مورد از آب شرب شهری و روستایی و ۱۲۷ مورد از آب استخرهای شنا نیز نمونه برداری بعمل آمد.

وی در پایان اضافه کرد: از کلیه شهروندان تقاضا داریم موارد تخلف بهداشتی و یا پیشنهادت و انتقادات خود را از طریق تماس با سامانه 190 وزارت بهداشت و یا شماره تلفن 42442250 مرکز بهداشت مهاباد مطرح کرده تا کارشناسان در کوتاه ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

 

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 4 =