ماجرای خبر جعلی خشک شدن 95درصد دریاچه ارومیه

شناسهٔ خبر: 55A39F0C -
هنوز آمار دقیق آخرین وضعیت دریاچه ارومیه منتشر نشده و آخرین تراز ثبت شده برای دریاچه نیز یک هزار و ۲۷۰ متر و ۳۷ سانتی‌متر اعلام شده که گفته می شود با تراز اکولوژیک آن حدود چهار متر فاصله دارد.

به گزارش هاناخبر ، در طی ساعات گذشته در فضای مجازی خبری منتشر گردید که دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده است. این خبرجعلی در حالی که سطح آب این دریاچه هنوز به پایین‌ترین تراز خود که در سال ۹۴ ثبت شده، نرسیده است، برای ایجاد تنش و ناآرامی به شدت مورد توجه رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب از جمله ایران اینترنشنال قرار گرفت.
هر چند دریاچه ارومیه از اوایل سال جاری با بحران های جدی روبه رو شده و هر روز از میزان حجم و وسعت و تراز آن کاسته می شود. اما در ماه های اخیر هم خبری از آمار وضعیت دریاچه و آخرین تراز آن از سوی هیچ کدام از ارگان های ذی ربط منتشر نشده است.
این وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه با تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در مجلس همزمان شد و بار دیگر نگاه ها به سمت دریاچه خشک شده ارومیه و کارنامه ناموفق ستاد احیا برگشت.
امروز ١٢ مرداد ماه، احمد قندهاری رییس حوضه آبریز رودخانه ارس نیز در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های وزارت نیرو برای احیای دریاچه ارومیه با تکذیب آمار منتشر شده در فضای مجازی گفت: «هم اکنون در بیش از ۳۰ درصد وسعت دریاچه ارومیه آب موجود است و میزان آن به یک هزار و ۳۲۲ کیلومتر مربع رسیده است»
با این حال اما هنوز آمار دقیق آخرین وضعیت دریاچه ارومیه منتشر نشده و آخرین تراز ثبت شده برای دریاچه نیز یک هزار و ۲۷۰ متر و ۳۷ سانتی‌متر اعلام شده که گفته می شود با تراز اکولوژیک آن حدود چهار متر فاصله دارد.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 5 =