صرافی های سنندج فروش دلار را متوقف کردند

شناسهٔ خبر: 55C642FC -
با وجود اینکه صرافی های سنندج قیمت 4 هزار و 200 تومان را به عنوان نرخ ارز در تابلوهای خود درج کرده اند اما فروش خود را کاملا متوقف کرده اند و تنها به خرید با قیمت 4هزار و 170 تومان مبادرت می ورزند.موضوعی که موجب سرخوردگی فعالان اقتصادی و اخلال در بازار ارز در مرکز استان کردستان شده است.

به گزارش هاناخبر ، گزارش های میدانی از صرافی های سطح شهر سنندج حاکی از این است که با وجود اینکه دولت با دستور مستقیم رییس جمهوری قیمت دلار رابصورت رسمی  4 هزار و 200 تومان اعلام کرده است و سایر نرخ ها را قاچاق عنوان نموده اما برخی دلال ها همچنان نرخ 5 هزار و 900 تومان را اعلام می کنند و هنوز مردم درمراجعه با صرافی ها ناامیدانه و دست خالی بر میگردند. از سوی دیگر با وجود اینکه برخی صرافی ها 4 هزار و 200 تومان را به عنوان نرخ ارز در تابلوهای خود درج کرده اند اما تمام صرافی ها فروش خود را کاملا متوقف کرده اند و تنها به خرید با قیمت 4هزار و 170 تومان تا 4 هزار و 100 تومان مبادرت می ورزند.موضوعی که موجب سرخوردگی فعالان اقتصادی و اخلال در بازار ارز در مرکز استان کردستان شده است.

 با وجود اینکه شب گذشته با اعلام رسمی دولت، دلار با قیمت 4200 تومان تک نرخی اعلام شد اما ظاهرا این دستور تنها یک دستور کاغذی بوده و هیچ ضمانتی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد و با مراجعه خبرنگار هاناخبر به صرافی های سطح شهر سنندج معلوم شد که هیچ یک از صرافی ها حاضر نیستند به قیمت مصوب دولتی نسبت به عرضه دلار اقدام کنند. هر چند دولت بصورت رسمی به بازاری ها هشدار داده که هر نرخی غیر از 4200 تومان غیرقانونی است و قاچاق محسوب می شود،اما عملا کسی چنین دستوری را جدی نگرفته و مسئولان نیز تنها به نظاره نشسته اند.

با مراجعه خبرنگار هاناخبر به صرافی های خیابان امام سنندج واقع در پاساژ سنه مشخص شد که صرافی ها نرخ دلار امریکا را در تابلوهای خود به 4200 تومان تغییر داده اند،اما از عرضه دلار خودداری می کنند این درحالی است که هنوز برخی دلال ها در همین خیابان زمزمه دلار 5900 تومانی را دارند و گویا منتظر قیمت صعودی دلار تا بیش از 6 هزار تومان هستند و جالب اینکه دولت اعلام کرده که به اندازه مورد نیاز دلار در اختیار صرافی های رسمی جهت پاسخ به نیازهای منطقی کشوراز جمله دانشجویان، بیماران و مسافران... قرار گرفته است اما صرافی ها اعلام می کنند که دلاری برای عرضه وجود ندارد حال دو سئوال اساسی مطرح است که آیا دولت با مردم صادق نیست و دلاری در اختیار صرافی ها برای پاسخ به نیازهای فعالان رسمی اقتصادی و قشری که اعلام کرده تحویل نداده است یا اینکه صرافی ها دلارهایی که از دولت تحویل گرفته اند احتکار کرده و با اخلال در بازار ارز به دنبال افزایش قیمت دلار و منفعت طلبی های خویش هستند. انتظار آنست که مسئولان استان کردستان در این مورد پاسخگو باشند. / داریوش ایزدی خبرنگار هاناخبر

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =