رئیس دانشگاه پیام نور استان اعلام کرد

ثبت نام ۴۵۰۰ دانشجوی جدیدالورود در دانشگاههای پیام نور آذربایجان‌غربی

شناسهٔ خبر: 55DD7E4F -
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: طبق آمار ارسالی از سازمان سنجش در کنکور امسال، ۸۰۰۰ نفر دانشجوی جدید در دانشگاه پیام نور استان قبول شده‌اند که تاکنون ۴۵۰۰ نفر ثبت‌نام قطعی خود را کرده‌اند.

به گزارش هاناخبر ،سید جواد طالب زاده با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۶مرکز و واحد پیام نور فعال در استان داریم، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰هزار دانشجوی فعال در دانشگاههای پیام نور سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸۰۰نفر دانشجوی ارشد هستند.

طالب زاده با اشاره به اینکه بیشترین دانشجویان در گرایشهای حقوق، علوم تربیتی و روانشناسی تحصیل می‌کنند، خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور در سطح کشور و به ویژه در مناطق محروم و مرزی به رسالت فرهنگی و آموزشی خود عمل کرده و نیازهای آموزشی و علم افزایی افراد را در مناطق دور افتاده با کمترین هزینه برطرف کرده است. 

وی با اشاره به اینکه ۱۵۸هیات علمی در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی تدریس می‌کنند، یادآور شد: در دانشگاه پیام نور استان ۱۳۰رشته محل در مقطع کارشناسی و ۲۵ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. 

طالب زاده افزود: بعد از ۱۰سال توانستیم ۱۰رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد جذب دانشگاه پیام نور استان کنیم و در حال رایزنی برای ایجاد ۱۳رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ رشته در مقطع دکتری هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان افزود: این دانشگاه هیچ برنامه‌ای برای گسترش مراکز و واحدهای خود ندارد بلکه هدف حفظ واحدهای فعال است چرا که با توجه به آمایش سرزمینی، ساختار آموزشی نیز تغییر کرده و چینش آموزشی با توجه به نیازهای جامعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ آموزش ترکیبی دانشگاه پیام نور سرآمد در بین سایر دانشگاه ها است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه بومی و دانشجو محور است و کمتر از خارج شهرستان دانشجو دارد در دادن مهمان و انتقال دائم به دانشجویان خارج از شهرستان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 4 =