ممنوعیت مصرف سیگار در زندان های کردستان

شناسهٔ خبر: 562326A7 -
بازرس ویژه دادستان کل کشور گفت: یکی از نقاط قوت زندان‌های استان طراوت و هوای مطبوعی است که بر این مراکز حاکم بوده و این مهم ناشی از عدم مصرف دخانیات در این مراکز است

به گزارش هاناخبر ،

مصطفی برزگر گنجی در بازدید از زندان مرکزی سنندج، ضمن ابراز خرسندی از وضعیت زندان‌های استان در حوزه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی،گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که میان زندان‌ها و مسئولین قضائی استان وجود دارد نظم و آرامش خوبی بر زندان‌های استان حاکم است و این مهم موجب شده تا خدمات متعدد با کیفیت و کمیت مطلوب در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، حرفه آموزی و اشتغال زایی، آموزش‌های فرهنگی و ... به زندانیان ارائه شود.

وی یکی از اقدامات مهم در زندان‌های کردستان را ممنوعیت مصرف سیگار عنوان کرد و افزود: یکی از نقاط قوت زندان‌های استان طراوت و هوای مطبوعی است که بر این مراکز حاکم بوده و این مهم ناشی از عدم مصرف دخانیات در این مراکز است که قطعا این موضوع رضایت‌مندی زندانیان و خانواده‌های آنها را نیز در پی داشته است.

بازرس ویژه دادستان کل کشور با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان کردستان، عنوان کرد: اگر چنانچه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها به درستی اجرا شود شاهد بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه خواهیم بود که این موضوع یکی از دلایل وجود امنیت پایدار دراستان فرهنگی کردستان   است.

وی در ادامه، توجه به بخشنامه صادره از سوی رئیس قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری را ضروری دانست و در این باره گفت: بخشنامه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نصب العین تمامی مسئولان قضائی کشور است و این موضوع یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی این هیأت بازرسی نیز خواهد بود.

گنجی از اجرایی شدن هرچه بهتر قانون مجازات جایگزین حبس در زندان‌ها و در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از نکات قابل توجه در بخشنامه کاهش جمعیت کیفری و مواد 65 به بعد قانون مجازات اسلامی کاهش استفاده از مجازات حبس است که امیدواریم با اجرایی شدن این قانون، در جرائم سبک از مجازات جایگزین حبس استفاده شده و به این ترتیب بسیاری از آسیب‌های ناشی از حبس نیز کاهش یابد .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =